Side 2 af 2
: 17 maj 2009, 22:30
af brumpot
Tak for svarene drenge, lyder desværre til at det er lidt noget lort der bliver ved med og lugte
Men er der nogle der kunne give et bud på hvilke lav ohm´s dyser der ville være realle til mit projekt, havde selv regnet med ca 600ml lyder det fornuftig??
: 17 maj 2009, 22:34
af Saab-Daniel
Hvorfor Lav ohm?
Jeg benytter mig gerne af 630ml Siemens Deka dyser (høj ohms) når jeg skal hive lidt mere end standard effekt (+280hk) ud af de biler jeg har fingrene i...
Daniel.
: 18 maj 2009, 07:38
af Blob
Jeg ville helt klart også foretrække høj-ohms.
Så er der da to justeringer i MS som man ikke behøver tænke på
Jakob
: 18 maj 2009, 11:50
af JDJ
Saab-Daniel skrev:JDJ skrev:Du er ikke den første der har stået med problemer efter at have købt de dyser ved scanturbo. Har selv bøvlet med det på en kammerats bil for et par uger siden. Vi var desværre lidt under tidspress så vi fik ikke målt hvor meget de egenligt giver, men ved blot at de i hvertfald giver en del mindre end mine som giver 440 v.3 bar.
Jeg googlede nummert på dem den aften vi rodede med det og der stod der 330 de steder jeg fandt, eneste sted der stod noget andet var scanturbo.
Så røg de vel bare retur?
Daniel.
Ved faktisk ikke hvad det endte med, i første omgang skurede vi bare benzintrykket op til 4 bar, og justerede benz mappet ind med det. Ved ikke hvad de fandt ud af efterfølgende.
Kunne ikke forstå i starten hvorfor den gik så pokkers mager, da jeg startede den op på et map fra min egen, men da vi fik slået dyse numere op gav det pludseligt mere mening.
: 18 maj 2009, 22:38
af brumpot
Hvad er fordelene ved høj og lav ohm´s dyser. nu har jeg jo købt Omex 600 motorstyring og den er da som sådan bygget til lav ohm´s dyser ik, ellers skal man til og bygge modstande ind. og hvordan skal det i såfald monteres.
Og daniel hvormeget mere end 280hk hiver du ud af den med de 630ml dyser??? mit projekt skulle jo meget gerne ramme omkring 400hk
: 19 maj 2009, 00:07
af Saab-Daniel
Kører ikke fuld åbningstid på min brors vogn, der henter vi 390hk og 520nm.
Så 400 skulle ikke være et problem...
Hvis din motorstyring er bygget til at køre højohm, så skal du sætte modstande på, for at kunne køre med lavohms-dyser, ikke omvendt...
Daniel.