Side 2 af 3

: 14 maj 2009, 10:13
af møffe
på mine biler er arbejdsgangen

fra sugerøret op til oliepumpen,gennem filteret og så gennem smørekanalerne. montere jeg så en køler der imellem vil begge sider være tryksat.

: 14 maj 2009, 13:01
af Captain Slow
audi_claus skrev:


På visse motorer er der en fjederbelastet by-pass ventil ved oliefiltret, således at smøringen ikke stopper, hvis filtret tilstopper. Med det du siger, så ryger den filtrerede olie altså også lige i bundkarret efter oliefiltret. Er der en ekstra drænkanal på en Toyota, der ender i bundkarret?
(jeg skriver kun dette for at forebygge evt. misforståelser, så HP kan monter sin turbo med frit afløb - og jeg mener denne metode er umulig)[/quote]

ja det er der :-)

http://opc.mr2oc.com/online_parts_catal ... filter.GIF

som jeg forstår opbygningingen er det kun noget af olien der bliver sendt gennem oliekøleren

: 14 maj 2009, 18:43
af Captain Slow
damn,,,,

jeg tog fejl,

olien løber ikke i bundkarret

anyway her er et billede af min olieretur fra turbo:

http://bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=45697

: 14 maj 2009, 19:42
af Hp Ae86
jamen så må jeg jo kåge sådan en studs på der nede, tak for billedet :) håber bare på jeg får mine slanger imorgen :)

: 14 maj 2009, 23:45
af Captain Slow
det var da ikke længe du gad køre med kompressor..

hvis du ikke skal bruge det fine modificerede trykrør fra min af, køber jeg det gerne tilbage ;-)

: 16 maj 2009, 16:23
af Hp Ae86
hehe , ja der røg sq et leje i den, ude i elektrokoblingen, så det larmede voldsom. men jo det må du da meget gerne :) giv mig en pm så finder vi ud af det :)

: 18 maj 2009, 17:54
af Hp Ae86
Så fik endelig taget nogle billeder, spørgsmålet er så om mit 90* buk på min retur er "ulovligt" at lave det ifølge den uskrevne turbo tunings bog? prøvede at sætten den uder vandhanen ved meget lavt tryk, og det lader til at det nemt kan komme ud, ved dog ikke hvor meget tryk der er lige når olien kommer ud af turboen, så ville lige høre jer garvede turbo pomfritter om hvordan og hvorledes?

[img]http://img200.imageshack.us/img200/5937/billede001.jpg


Og hele galleriet, så kan i se mit lille projekt
http://img200.imageshack.us/gal.php?g=billede001.jpg

: 18 maj 2009, 18:29
af Morten VJ
Det ser ulovligt ud, hvis vi går ud fra at der min. skal være en hældning på 30 grader ift. vandret på oliereturen.

Ikke en løsning jeg ville bruge!!

MVH

Morten

: 18 maj 2009, 19:13
af Hp Ae86
er der fare for at den ikke kan komme af med olien sådan? for så må jeg jo bare lave det om

: 18 maj 2009, 19:43
af klyfax
Sådan sidder det på alle orig. starletter, og de smadre ik turboere. Så længe det er over olien, og røret er af en stor størrelse, så havde jeg ik gjort mere, andet end at montere en gummeslange et sted, så turboen stadige kan arbejde lidt...