: 06 maj 2009, 17:28
Mads B (dk) skrev:Nemlig
AFM = luftmængde måler
MAF = luftmasse måler
MAP = manifold absolute pressure
Hvad er forskellen på de 3?
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
Mads B (dk) skrev:Nemlig
AFM = luftmængde måler
MAF = luftmasse måler
MAP = manifold absolute pressure
JerrilD skrev:Mads B (dk) skrev:Nemlig
AFM = luftmængde måler
MAF = luftmasse måler
MAP = manifold absolute pressure
Hvad er forskellen på de 3?
Supra MK4 skrev:JerrilD skrev:Mads B (dk) skrev:Nemlig
AFM = luftmængde måler
MAF = luftmasse måler
MAP = manifold absolute pressure
Hvad er forskellen på de 3?
AFM: Plejer være med klap i rør..
MAF: Er lille "pind" der måler ned i rør.
MAP: Siger sig selv, måler tryk/vacum i manifold
Mads B (dk) skrev:
AFM: Plejer være med klap i rør.. ----> forholdsvis stor luftmodstand
MAF: Er lille "pind" der måler ned i rør. ----> forholdsvis lille luftmodstand
MAP: Siger sig selv, måler tryk/vacum i manifold ---- ingen luftmodstand
2fat2fly skrev:Mads B (dk) skrev:
AFM: Plejer være med klap i rør.. ----> forholdsvis stor luftmodstand
MAF: Er lille "pind" der måler ned i rør. ----> forholdsvis lille luftmodstand
MAP: Siger sig selv, måler tryk/vacum i manifold ---- ingen luftmodstand
Er en MAF egentlig ikke mere præcis end en MAP ?
Golf-3 skrev:en golf 3 1.8 køre da med map. der er ihvert fald ingen luftmasse eller mængde på indsugningsrøret.
men ligeså snart det er en GTI eller VR6 så er det med AFM, hvorfor? så må de vel være mere rpæcis?
på forhånd tak