AFM: Plejer være med klap i rør.. MAF: Er lille "pind" der måler ned i rør. MAP: Siger sig selv, måler tryk/vacum i manifold
AFM: Plejer være med klap i rør.. ----> forholdsvis stor luftmodstand
MAF: Er lille "pind" der måler ned i rør. ----> forholdsvis lille luftmodstand
MAP: Siger sig selv, måler tryk/vacum i manifold ---- ingen luftmodstand
Mads B (dk) skrev: AFM: Plejer være med klap i rør.. ----> forholdsvis stor luftmodstand MAF: Er lille "pind" der måler ned i rør. ----> forholdsvis lille luftmodstand MAP: Siger sig selv, måler tryk/vacum i manifold ---- ingen luftmodstand
Mads B (dk) skrev: AFM: Plejer være med klap i rør.. ----> forholdsvis stor luftmodstand MAF: Er lille "pind" der måler ned i rør. ----> forholdsvis lille luftmodstand MAP: Siger sig selv, måler tryk/vacum i manifold ---- ingen luftmodstand
Er en MAF egentlig ikke mere præcis end en MAP ?
For diesel - imho nej.
Klart de fleste Euro4 biler kører med smokemap styret efter MAP, Euro 3 kører efter MAF.