Ae82~AGZE 145HK -> Turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#11 Indlæg af K-FINN »

Hvor mange hk regner du med du skal have ?
Ud fra det er det nemmest og vejlede med resten.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#12 Indlæg af m power »

pkallesoe skrev:Ser jo lækkert og pænt ud :)
lige nu kører den måske bare med kompressor?
Hopper du så på T3T4 vognen eller ?


ja den kører med stort remhjul og har ca 190hk, det kører nu også helt ok

jeg har luret lidt på diverse turboer :
garrett gt2860rs
kina t3t4
turbonetics t3t4

skal det være billigt er det jo kina turboen , turbonetics kan jeg jo få lavet så den passer 100% til motoren.

det var også en turbonetics jeg brugte på min tidligere 500hk bmw e30
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#13 Indlæg af K-FINN »

Syntes en GT28 er alt for lille til en 4agte, kommer selvfølgelig an på hvor mange hk man søger.
Og det har manden ikke givet udtryk for endnu.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#14 Indlæg af m power »

op til små 300hk, så skulle en gt2860rs med et a/r 0,64 jo slå til , og med minimum turbotøven.

jeg vil gerne lidt højere op , så den er udelukket fra min side :)
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#15 Indlæg af Hp Ae86 »

ud fra hvad der blev skrevet så kan man bygge turbo på en 145hk 4agze (eller sætte stort remhjul på) uden at sætten en 2mm toppakning i? men på en 165hk skal man lægge det i ?
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#16 Indlæg af K-FINN »

m power skrev:op til små 300hk, så skulle en gt2860rs med et a/r 0,64 jo slå til , og med minimum turbotøven.

jeg vil gerne lidt højere op , så den er udelukket fra min side :)


En 4agte arbejder ikke rigtig før 4000rpm, og grunden til jeg syntes den er for lille, er at jeg kan lade 0,75 bar selv om arm er pillet af wg på min 1,5L toyota motor med en GT2860R.

Ja en 145hk kører med kompression 8,0-1 og 165 kører 8,9-1.
Så skal du tryklade ret meget, er en 2mm pakning i 165hk version en god ide.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#17 Indlæg af m power »

nu er der jo ikke mindre end 3 forskellige garrett GT2860R og det er kun en af dem der har et turbinehus med det samme trim som en garrett gt2860rs.

det lyder godt nok vildt at du kan lade 0,75 bar med wastegaten helt åben , man skulle næsten tro den at den ikke åbner 100%.

hvis man har et mål der hedder 350hk , så er det nok heller ikke en t3t4 man skal gå efter, da man jo så nok bør opgradere den med 360 graders lejer.
så kan man jo lige så godt kan købe en der er født med 360 graders lejer eller keramiske lejer.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#18 Indlæg af K-FINN »

m power skrev:nu er der jo ikke mindre end 3 forskellige garrett GT2860R og det er kun en af dem der har et turbinehus med det samme trim som en garrett gt2860rs.

det lyder godt nok vildt at du kan lade 0,75 bar med wastegaten helt åben , man skulle næsten tro den at den ikke åbner 100%.

hvis man har et mål der hedder 350hk , så er det nok heller ikke en t3t4 man skal gå efter, da man jo så nok bør opgradere den med 360 graders lejer.
så kan man jo lige så godt kan købe en der er født med 360 graders lejer eller keramiske lejer.


Jeg har prøvet 4agte med både GT2860-T3-T3/T4-T70 og syntes at T3/T4 er den der passer bedst til gadebrug.Du mærker tydeligt, og kan se på map, at GT2860 giver op ud på rpm.
Men igen, manden skriver ikke hvad han forventer af hk.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
pkallesoe
Nyt Medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11 aug 2008, 20:45

#19 Indlæg af pkallesoe »

forventet hk. er nok 300+ - men mere vil vel ha mere. Så derfor jeg gerne vil vide lidt om forskellige setups osv.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#20 Indlæg af K-FINN »

pkallesoe skrev:forventet hk. er nok 300+ - men mere vil vel ha mere. Så derfor jeg gerne vil vide lidt om forskellige setups osv.


Så ville jeg vælge en T3/T4, og så et sæt 272/272 knaster.
Så laver den ca. 330hk ved 1,2 bar.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar