Ae82~AGZE 145HK -> Turbo
Redaktør: Moderatorer
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
pkallesoe skrev:Ser jo lækkert og pænt ud![]()
lige nu kører den måske bare med kompressor?
Hopper du så på T3T4 vognen eller ?
ja den kører med stort remhjul og har ca 190hk, det kører nu også helt ok
jeg har luret lidt på diverse turboer :
garrett gt2860rs
kina t3t4
turbonetics t3t4
skal det være billigt er det jo kina turboen , turbonetics kan jeg jo få lavet så den passer 100% til motoren.
det var også en turbonetics jeg brugte på min tidligere 500hk bmw e30
- Hp Ae86
- Medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
- Geografisk sted: Viborg
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
m power skrev:op til små 300hk, så skulle en gt2860rs med et a/r 0,64 jo slå til , og med minimum turbotøven.
jeg vil gerne lidt højere op , så den er udelukket fra min side
En 4agte arbejder ikke rigtig før 4000rpm, og grunden til jeg syntes den er for lille, er at jeg kan lade 0,75 bar selv om arm er pillet af wg på min 1,5L toyota motor med en GT2860R.
Ja en 145hk kører med kompression 8,0-1 og 165 kører 8,9-1.
Så skal du tryklade ret meget, er en 2mm pakning i 165hk version en god ide.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
nu er der jo ikke mindre end 3 forskellige garrett GT2860R og det er kun en af dem der har et turbinehus med det samme trim som en garrett gt2860rs.
det lyder godt nok vildt at du kan lade 0,75 bar med wastegaten helt åben , man skulle næsten tro den at den ikke åbner 100%.
hvis man har et mål der hedder 350hk , så er det nok heller ikke en t3t4 man skal gå efter, da man jo så nok bør opgradere den med 360 graders lejer.
så kan man jo lige så godt kan købe en der er født med 360 graders lejer eller keramiske lejer.
det lyder godt nok vildt at du kan lade 0,75 bar med wastegaten helt åben , man skulle næsten tro den at den ikke åbner 100%.
hvis man har et mål der hedder 350hk , så er det nok heller ikke en t3t4 man skal gå efter, da man jo så nok bør opgradere den med 360 graders lejer.
så kan man jo lige så godt kan købe en der er født med 360 graders lejer eller keramiske lejer.
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
m power skrev:nu er der jo ikke mindre end 3 forskellige garrett GT2860R og det er kun en af dem der har et turbinehus med det samme trim som en garrett gt2860rs.
det lyder godt nok vildt at du kan lade 0,75 bar med wastegaten helt åben , man skulle næsten tro den at den ikke åbner 100%.
hvis man har et mål der hedder 350hk , så er det nok heller ikke en t3t4 man skal gå efter, da man jo så nok bør opgradere den med 360 graders lejer.
så kan man jo lige så godt kan købe en der er født med 360 graders lejer eller keramiske lejer.
Jeg har prøvet 4agte med både GT2860-T3-T3/T4-T70 og syntes at T3/T4 er den der passer bedst til gadebrug.Du mærker tydeligt, og kan se på map, at GT2860 giver op ud på rpm.
Men igen, manden skriver ikke hvad han forventer af hk.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19