Side 2 af 4

: 08 apr 2009, 22:06
af BANDIT
Wildert skrev:Godt og vel længe siden at jeg havde den, men here goes:

Opel GT årg. 1969. Lavet med 2.2 liters kværn, 283 graders knast og to 45 mm. Weber DCOE. Stadig 4 gears...

Gik ca. 7-8 km/l.


Var den lige kommet frem dengang :lol:

: 08 apr 2009, 22:10
af Wildert
BANDIT skrev:
Wildert skrev:Godt og vel længe siden at jeg havde den, men here goes:

Opel GT årg. 1969. Lavet med 2.2 liters kværn, 283 graders knast og to 45 mm. Weber DCOE. Stadig 4 gears...

Gik ca. 7-8 km/l.


Var den lige kommet frem dengang :lol:


Ahh... er selv årgang 1976, så deet :-).
Jeg havde den omkring 1995 til 1999.
Jeg kan end ikke huske om tuningshistorierne stadig er på selve PowerPage (altså udenfor forummet), men i sin tid stod den da her på siden i den sektion :-). Det var hos sidens tidligere ejer (der startede showet).

.

: 08 apr 2009, 22:18
af BANDIT
okay :) Så er det jo ikk så slemt

: 08 apr 2009, 22:22
af dinmor
Gammel mrk 3 supra 3.0 24v uden mølle gik mellem 10 og 5.

I gennemsnit vel ca 7 - men den fik altså også TÆSK!

COOL - en "Mål tissemand konkurrence"

: 08 apr 2009, 22:41
af Wankel
1981 Mazda RX-7
13B streetportet motor
Omkring 200hk
Frisk bykørsel - 4.8kmL
Motorvej cruise control - 9.5kmL 8)
Trackdays WOT - Under 2kmL

Hvad har jeg vundet :?:

: 08 apr 2009, 23:19
af Mads B (dk)
omkring 8-8,5 med 320hk

: 09 apr 2009, 00:19
af Runesm
Gamle saab med 2,0 8v eftermonteret turbo og mekanisk sprøjt (177hk 298nm) ~ 3 km/l ved hård kørsel, 6 km/l på motorvej

Før poloen fik turbo 1,3 8v 55hk 13-14 km/l med let fod
Efter turbo med tryk på 1-1,1 bar og borede dyser snit på 3,5 km/l

: 09 apr 2009, 06:42
af Morten VJ
Volvo 264.
Motor B23ET med nogle opdateringer.

Normalt brug 8,5-10 km/l

Unormalt brug 3-11,5 km/l

MVH

Morten

: 09 apr 2009, 07:25
af møffe
sierra cosworth 4x4 270hk chip,1,1bar´s tryk,3"uds RS500ic rustfri udsmanifold,åbent filter, 6-8km/l

: 09 apr 2009, 21:26
af Carzzzer
Opel Meriva OPC (1.6 benzin turbo, 180 hk/266 nm), fabrikstal siger 12,8 km/l men har i praksis aldrig kørt mere end 10,5 km/l. Efter stage 1 (ca. 210 hk/320 nm) samme 10,5 km/l uanset hvor og hvordan der køres :tooth: