Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...
Redaktør: Moderatorer
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784 Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland
#11
Indlæg
af BANDIT » 08 apr 2009, 22:06
Wildert skrev: Godt og vel længe siden at jeg havde den, men here goes: Opel GT årg. 1969. Lavet med 2.2 liters kværn, 283 graders knast og to 45 mm. Weber DCOE. Stadig 4 gears... Gik ca. 7-8 km/l.
Var den lige kommet frem dengang
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673 Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:
#12
Indlæg
af Wildert » 08 apr 2009, 22:10
BANDIT skrev: Wildert skrev: Godt og vel længe siden at jeg havde den, men here goes: Opel GT årg. 1969. Lavet med 2.2 liters kværn, 283 graders knast og to 45 mm. Weber DCOE. Stadig 4 gears... Gik ca. 7-8 km/l.
Var den lige kommet frem dengang
Ahh... er selv årgang 1976, så deet
.
Jeg havde den omkring 1995 til 1999.
Jeg kan end ikke huske om tuningshistorierne stadig er på selve PowerPage (altså udenfor forummet), men i sin tid stod den da her på siden i den sektion
. Det var hos sidens tidligere ejer (der startede showet).
Mvh.
Brian Klausen
Golf GTi 16V til rally
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784 Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland
#13
Indlæg
af BANDIT » 08 apr 2009, 22:18
okay
Så er det jo ikk så slemt
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
dinmor
Medlem
Indlæg: 214 Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54
#14
Indlæg
af dinmor » 08 apr 2009, 22:22
Gammel mrk 3 supra 3.0 24v uden mølle gik mellem 10 og 5.
I gennemsnit vel ca 7 - men den fik altså også TÆSK!
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425 Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:
#15
Indlæg
af Wankel » 08 apr 2009, 22:41
1981 Mazda RX-7
13B streetportet motor
Omkring 200hk
Frisk bykørsel - 4.8kmL
Motorvej cruise control - 9.5kmL
Trackdays WOT - Under 2kmL
Hvad har jeg vundet
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402 Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:
#16
Indlæg
af Mads B (dk) » 08 apr 2009, 23:19
omkring 8-8,5 med 320hk
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664 Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
#17
Indlæg
af Runesm » 09 apr 2009, 00:19
Gamle saab med 2,0 8v eftermonteret turbo og mekanisk sprøjt (177hk 298nm) ~ 3 km/l ved hård kørsel, 6 km/l på motorvej
Før poloen fik turbo 1,3 8v 55hk 13-14 km/l med let fod
Efter turbo med tryk på 1-1,1 bar og borede dyser snit på 3,5 km/l
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805 Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:
#18
Indlæg
af Morten VJ » 09 apr 2009, 06:42
Volvo 264.
Motor B23ET med nogle opdateringer.
Normalt brug 8,5-10 km/l
Unormalt brug 3-11,5 km/l
MVH
Morten
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507 Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland
#19
Indlæg
af møffe » 09 apr 2009, 07:25
sierra cosworth 4x4 270hk chip,1,1bar´s tryk,3"uds RS500ic rustfri udsmanifold,åbent filter, 6-8km/l
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Carzzzer
Nyt Medlem
Indlæg: 34 Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
#20
Indlæg
af Carzzzer » 09 apr 2009, 21:26
Opel Meriva OPC (1.6 benzin turbo, 180 hk/266 nm), fabrikstal siger 12,8 km/l men har i praksis aldrig kørt mere end 10,5 km/l. Efter stage 1 (ca. 210 hk/320 nm) samme 10,5 km/l uanset hvor og hvordan der køres
Opel Meriva OPC