Side 2 af 2
: 30 mar 2009, 00:48
af ae86
Du er lidt handicappet af din 2v top.. Sc12 har mig bekendt kun kunne leverer lige i underkanten af 200 hk på en 4agze.. Men sc14 leverer hvis jeg husker rigtigt.. Lige på den rigtige side af 200 hk std..
Men sig til hvis du mangler en sc14'er for jeg har en liggende..
Det er rigtigt at det er en roots kompressor og at virkningsgraden er der efter dvs ringe (selvom den er blevet forbedret i den sidste revision af eaton roots kompressore)
.. Men hvis du vælger sc14 så skulle den leverer 1440 cc luft pr rev og hvis du går efter 200hk så husk ic.. Desuden så er en sådan kompressor ret hård ved transmission og drivlinie..
: 01 apr 2009, 14:16
af Juel
Hvis det er bundtræk du vil have, så ville jeg nok starte med en 2.0 motor, der er både 8 og 16V at vælge imellem fra G3, og så får du også multipoint ins, som klart er en fordel på en bil med tryk.
Og som er nemt at styre med f.eks. en megasquirt.
Hvis den bare skal lige std, så find en 2.0 8v fra G3 gti. Den motor trækker enormt godt standard, så med en blæser på bliver en sikkert en lille djævel

: 15 apr 2009, 10:37
af Christianc
Så fik jeg fat på en 2,0 GTI 8v, og havde faktisk pillet den gamle motorud for at prøve og smide den anden i da jeg fandt ud af jeg mangler en speciel nøgle/top til koblingen, så jeg smed den gamle i igen, 5 timers spildt arbejde
Har også fået fat på en SC14 kompressor, så er begyndt og samle.
Hvadfor en motorstyring burde jeg vælge? Megasquirt V2?
Og et lille praktisk spørgsmål: Når jeg montere IC, skal jeg så give tryk igennem den eller kan jeg godt suge gennem ICen? Det er meget nemmere rørføring hvis jeg kan suge igennem intercooleren. Og skal der blowoff/wastegate på mellem kompressor og indsugning?
Hvilken dyser skal jeg køre med? Går ud fra dem der er standard ikke er store nok?
Det var vidst de sprrøågsmål i første omgang! (:
: 15 apr 2009, 10:43
af Juel
Kompressoren skal sidde før IC..
Std dysser er ikke nok, du kan jo starte med et sæt G60 dysser og se om de kan levere varen, kommer også an på hvad du regner med af hk, de kan næsten levere til 200hk..
Motorstyring er religion, hvor teknisk stærk er du ?
: 15 apr 2009, 11:09
af Christianc
Og dyser er universelle så de passer til alle?
Tja, ved ikke rigtig hvordan man kan vurdere min tekniske snilde, tror den er rimlig høj. Pillede selv motoren ud af bilen og satte den tilbage i på 5 timer, uden at havde prøvet det før. Kan sagtens skille noget ad, dermed forstår hvordan det fungere og huske hvordan det hele skal samles
Er mest hooked på en megasquirt da den er meget fleksibel og lyder til at være noget jeg er istand til at rode med!
Men hvad er der af små ting som kommer når jeg står og skal havde liv i motoren? Tændings-signal, lambda-signal?
går ud fra det kun er trykket i dyserne motorstyringen skal styre, men den er jo så afhæning af omdr, så den skal jo også havde noget omdrejnings-signal.
: 15 apr 2009, 11:16
af Juel
G60 dysserne passer i din motor
Ang. alt det andet, så vil jeg foreslå dig at læse i megamanual, og ja der er meget, men der er kun en vej.. at læse den..
: 15 apr 2009, 11:23
af Christianc
Okay, takker for hjælpen, så går jeg i krig med den
: 15 apr 2009, 11:32
af Juel
Christianc skrev:Okay, takker for hjælpen, så går jeg i krig med den
Den er rigtig god, da der netop står alt det om rpm, og alt det andet man skal sætte sig ind i
Og så lige til info man styrer ikke trykket på en benzin dyse med en motorstyrring (man kan sikkert godt få en dims) man styrer åbningstiden, trykket stilles med en regulator, mekanisk

: 15 apr 2009, 18:14
af Christianc
Jep, fandt jeg ud af, der kommer flere og flere ting på efterhånden som man lære. Men dyserne skal vel ikke op i tryk, det er bare åbningstiden der skal forlænges? Ved ikke hvor mange lbs/hour G60 dyser er på ?
: 15 apr 2009, 18:33
af Juel
Christianc skrev:Jep, fandt jeg ud af, der kommer flere og flere ting på efterhånden som man lære. Men dyserne skal vel ikke op i tryk, det er bare åbningstiden der skal forlænges? Ved ikke hvor mange lbs/hour G60 dyser er på ?
Hvis det er de std grønne g60 - 280 150 805 så skulle de vist give 280cc/min men når de bliver testet giver de ca 264cc/min.. Der findes også nogle grå g60 dysser kan ikke huske nummeret på dem..