Side 2 af 3

: 05 mar 2009, 08:25
af Robert
lqs skrev:hvor måler du temperaturen på luften henne? der nævnes både AIT og MAT.....når du oplever tændingsbanken, er det så ved alle rpm? eller?
beskriv nærmere! beskriv også gerne hele bilen nærmere.
MVH søren


IAT måles like før gasspjeld. Tenningsbanken er kun ved harde pådrag, men det er og kun ved harde pådrag at jeg har lagt mye tid i justering av tenningen. Problemet oppstår kun på varme dager og banekjøring, der IAT når 30C+.

Motor: Sr20det standard Topp\stempler\råder\veiv\kammer. Grenrør 4-2-1 Turbo Garrett GT2871RS 1.4bar, std 60mm gasspjeld std innsug, stor FMIC, Nismo high flow 68C termostat, stor radiator, NGK 9 Iridium plugger.

Er det ikke normalt å få tenningsbank når ladeluften blir varm?

: 05 mar 2009, 12:42
af Kaas
De tændrør er gode og kan holde til en masse varme!

Men hvis du har problemmer med at din bil kører mager ved høj lufttemperatur, så skal du bruge "Coolant corrected air density" og så bruge IAT corrected og IKKE normal corrected!

: 05 mar 2009, 18:26
af Mads B (dk)
på 200sx s13 med ca18det motor er benzin pumpen noget af det første man skifter.... nu ved jeg ikke om den er lige så dårlig på s14'eren

Køre du med standard pumpe

: 05 mar 2009, 18:53
af K-FINN
2.0 motor og 1,4bar på en GT28, tror også det vil lave MEGET varmt luft.
Jeg ville opgrader turbo, eller sænke ladetryk.

: 05 mar 2009, 19:40
af Robert
Kaas skrev:De tændrør er gode og kan holde til en masse varme!

Men hvis du har problemmer med at din bil kører mager ved høj lufttemperatur, så skal du bruge "Coolant corrected air density" og så bruge IAT corrected og IKKE normal corrected!


Hei,

den blir ikke mager.. AF ligger på ~11..

Er det ingen andre som har problem med banking ved høy IAT?

: 05 mar 2009, 19:41
af Robert
Supra MK4 skrev:2.0 motor og 1,4bar på en GT28, tror også det vil lave MEGET varmt luft.
Jeg ville opgrader turbo, eller sænke ladetryk.


? GT2871RS er ifølge garrett god for ~460hk. Jeg har under 400.... Veldig vanlig turbo på sr20DET.

Bensinpumpen er forresten Walbro 255.

: 05 mar 2009, 21:00
af Kaas
Hvilken benzin kører du med, hvor er det fra?

: 06 mar 2009, 00:49
af ae86
Kaas skrev:Hvilken benzin kører du med, hvor er det fra?
sikkert Dansk benzin ude fra et af de felter ude i nordsøen som nogle politikere i en hjerneblødning kom til at forære Nordmændene og som har været med til at gøre alle Nordmænd til millionære.. :damn:

: 06 mar 2009, 11:10
af Robert
Kaas skrev:Hvilken benzin kører du med, hvor er det fra?


Shell 98. Men det banker jo ikke før det blir varmt i innsuget. Er det ikke normalt å få banking når IAT går opp?

: 06 mar 2009, 11:13
af efterz
Jeg havde samme udfordringer på min SEAT, på varme sommerdage.
Mener jeg kørte 1 grad retard pr 10C IAT over 40C
Jeg tjekker lige filen når jeg kommer hjem for at bekræfte.