lqs skrev:hvor måler du temperaturen på luften henne? der nævnes både AIT og MAT.....når du oplever tændingsbanken, er det så ved alle rpm? eller? beskriv nærmere! beskriv også gerne hele bilen nærmere. MVH søren
IAT måles like før gasspjeld. Tenningsbanken er kun ved harde pådrag, men det er og kun ved harde pådrag at jeg har lagt mye tid i justering av tenningen. Problemet oppstår kun på varme dager og banekjøring, der IAT når 30C+.
Motor: Sr20det standard Topp\stempler\råder\veiv\kammer. Grenrør 4-2-1 Turbo Garrett GT2871RS 1.4bar, std 60mm gasspjeld std innsug, stor FMIC, Nismo high flow 68C termostat, stor radiator, NGK 9 Iridium plugger.
Er det ikke normalt å få tenningsbank når ladeluften blir varm?
De tændrør er gode og kan holde til en masse varme!
Men hvis du har problemmer med at din bil kører mager ved høj lufttemperatur, så skal du bruge "Coolant corrected air density" og så bruge IAT corrected og IKKE normal corrected!
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Kaas skrev:De tændrør er gode og kan holde til en masse varme!
Men hvis du har problemmer med at din bil kører mager ved høj lufttemperatur, så skal du bruge "Coolant corrected air density" og så bruge IAT corrected og IKKE normal corrected!
Hei,
den blir ikke mager.. AF ligger på ~11..
Er det ingen andre som har problem med banking ved høy IAT?
Kaas skrev:Hvilken benzin kører du med, hvor er det fra?
sikkert Dansk benzin ude fra et af de felter ude i nordsøen som nogle politikere i en hjerneblødning kom til at forære Nordmændene og som har været med til at gøre alle Nordmænd til millionære..
Jeg havde samme udfordringer på min SEAT, på varme sommerdage.
Mener jeg kørte 1 grad retard pr 10C IAT over 40C
Jeg tjekker lige filen når jeg kommer hjem for at bekræfte.
Med venlig hilsen Jonas Laustrup Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig