Air temp timing retard - Hvor mange grader?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Robert
Indlæg: 9
Tilmeldt: 04 mar 2009, 11:30

#11 Indlæg af Robert »

lqs skrev:hvor måler du temperaturen på luften henne? der nævnes både AIT og MAT.....når du oplever tændingsbanken, er det så ved alle rpm? eller?
beskriv nærmere! beskriv også gerne hele bilen nærmere.
MVH søren


IAT måles like før gasspjeld. Tenningsbanken er kun ved harde pådrag, men det er og kun ved harde pådrag at jeg har lagt mye tid i justering av tenningen. Problemet oppstår kun på varme dager og banekjøring, der IAT når 30C+.

Motor: Sr20det standard Topp\stempler\råder\veiv\kammer. Grenrør 4-2-1 Turbo Garrett GT2871RS 1.4bar, std 60mm gasspjeld std innsug, stor FMIC, Nismo high flow 68C termostat, stor radiator, NGK 9 Iridium plugger.

Er det ikke normalt å få tenningsbank når ladeluften blir varm?
Silvia S14 Megasquirted
Laurel 2.4 x2
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#12 Indlæg af Kaas »

De tændrør er gode og kan holde til en masse varme!

Men hvis du har problemmer med at din bil kører mager ved høj lufttemperatur, så skal du bruge "Coolant corrected air density" og så bruge IAT corrected og IKKE normal corrected!
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#13 Indlæg af Mads B (dk) »

på 200sx s13 med ca18det motor er benzin pumpen noget af det første man skifter.... nu ved jeg ikke om den er lige så dårlig på s14'eren

Køre du med standard pumpe
Billede
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#14 Indlæg af K-FINN »

2.0 motor og 1,4bar på en GT28, tror også det vil lave MEGET varmt luft.
Jeg ville opgrader turbo, eller sænke ladetryk.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Robert
Indlæg: 9
Tilmeldt: 04 mar 2009, 11:30

#15 Indlæg af Robert »

Kaas skrev:De tændrør er gode og kan holde til en masse varme!

Men hvis du har problemmer med at din bil kører mager ved høj lufttemperatur, så skal du bruge "Coolant corrected air density" og så bruge IAT corrected og IKKE normal corrected!


Hei,

den blir ikke mager.. AF ligger på ~11..

Er det ingen andre som har problem med banking ved høy IAT?
Silvia S14 Megasquirted
Laurel 2.4 x2
Robert
Indlæg: 9
Tilmeldt: 04 mar 2009, 11:30

#16 Indlæg af Robert »

Supra MK4 skrev:2.0 motor og 1,4bar på en GT28, tror også det vil lave MEGET varmt luft.
Jeg ville opgrader turbo, eller sænke ladetryk.


? GT2871RS er ifølge garrett god for ~460hk. Jeg har under 400.... Veldig vanlig turbo på sr20DET.

Bensinpumpen er forresten Walbro 255.
Silvia S14 Megasquirted
Laurel 2.4 x2
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#17 Indlæg af Kaas »

Hvilken benzin kører du med, hvor er det fra?
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#18 Indlæg af ae86 »

Kaas skrev:Hvilken benzin kører du med, hvor er det fra?
sikkert Dansk benzin ude fra et af de felter ude i nordsøen som nogle politikere i en hjerneblødning kom til at forære Nordmændene og som har været med til at gøre alle Nordmænd til millionære.. :damn:
Robert
Indlæg: 9
Tilmeldt: 04 mar 2009, 11:30

#19 Indlæg af Robert »

Kaas skrev:Hvilken benzin kører du med, hvor er det fra?


Shell 98. Men det banker jo ikke før det blir varmt i innsuget. Er det ikke normalt å få banking når IAT går opp?
Silvia S14 Megasquirted
Laurel 2.4 x2
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#20 Indlæg af efterz »

Jeg havde samme udfordringer på min SEAT, på varme sommerdage.
Mener jeg kørte 1 grad retard pr 10C IAT over 40C
Jeg tjekker lige filen når jeg kommer hjem for at bekræfte.
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Besvar