Side 2 af 3

: 18 mar 2009, 20:01
af Morten VJ
Jeg tror ikke det er et dyseproblem.
Men nærmere et signalkabel der ligger meget tæt på tændkabler problem.
Som bliver slemt når der sprøjtes benzin ind i cylinderen, og tændrøret skal forsøge at antende blandingen.

Som grundregel ingen følsomme signalledninger i nærheden af noget der støjer meget, og et tændings system er meget støjende.

MVH

Morten

: 18 mar 2009, 20:47
af Blob
Hej Morten

Mener du et signalkabel der ligger tæt på tændrørskablet, eller de ledninger der går til tændingsmodulet?
Alle effekt ledninger er delt fra signalledninger, og op delt i to bundter, som i kan se på de to sorte ledningsrør.
Der er min 6cm fra tændrørskablet til signalledning, og dette er vinkelret på hindanden, som man muligvis kan se på billedet. Tændkablet er de to røde.
I den ene af de sorte ledninger til dyser og i den anden er der signal fra hall og tps.

Hvad har I af forslag til hvad jeg skal prøve?

Jeg tænkte bare dyserne jo træker en del strøm 12v/2,4ohm=5A X 2dyser= 10A

Men jeg vil meget gerne høre nogle forslag.

Jakob

: 19 mar 2009, 00:51
af martin høj
Hej med dig.
Bare en ide.
Tænkte på om man ikke kunne prøve og fjerne strøm til tændspole
og se om det hjælper..inden du begynder og rykke ledningsnet rundt.
lige for og se om de spikes forsvinder ved cranking.
Hilsen martin.

: 19 mar 2009, 09:12
af Blob
Hmm jeg kan huske at jeg prøvede uden tænding også, men kan ikke lige huske resultatet, men resultatet må være at jeg bare skal have lavet en størrer afstand til mit hall- signal, så skulle det gerne gå i orden.

Der er jo ikke andet at gøre end at prøve sig frem, og få fundet en løsning. Men nu ved jeg i det mindste at det er et problem med mine ledningsafstande, så det er da trods alt til at forholde sig til...

: 19 mar 2009, 16:07
af HenrikGM
Blob skrev:Hmm jeg kan huske at jeg prøvede uden tænding også, men kan ikke lige huske resultatet, men resultatet må være at jeg bare skal have lavet en størrer afstand til mit hall- signal, så skulle det gerne gå i orden.

Der er jo ikke andet at gøre end at prøve sig frem, og få fundet en løsning. Men nu ved jeg i det mindste at det er et problem med mine ledningsafstande, så det er da trods alt til at forholde sig til...


Tilbuddet står stadigt ved magt mht at få scopet fejlen. Måske værd at overveje inden du splitter ledningsnettet ad igen.

: 22 mar 2009, 08:55
af Blob
Så er problemet løst.

Jeg tog bilen med ned til Henrik, og han løste problemet.

Det var som sagt mine dyser der lavede noget hokus-pokus, men Henrik havde oplevet samme problemstilling tidligere, så han vidste lige hvordan det skulle løses.

Hvad det er præcist som blev lavet tør jeg ikke give en stor forklaring på, men da min karrosse jo er af plastik, kan det til tider give nogle forstyrrelser pga. manglende muligheder for stel.
Ved at lave en lille ændring i fly-backen blev problemet løst.

Henrik kan helt sikkert give en bedre forklaring på tingene.

Så nu er jeg en glad mand med en motor der kan starte, og jeg kan komme videre med justeringen. :D

: 27 mar 2009, 09:10
af Juel
Hvad så Henrik, må vi andre ikke høre hvad du gjorde? kan jo være det kan hjælpe os en anden gang :)

: 27 mar 2009, 09:20
af Blob
Som jeg har forstået det er det ikke et typisk problem hos almindelige biler der er lavet af metal.

Jakob

: 27 mar 2009, 09:26
af Juel
Ok, blev jo bare nysgerrig, gælder om at suge alt den viden man kan til sig :)

: 27 mar 2009, 09:47
af Blob
Det er korrekt.
Vi er ikke altid så gode til at dele vores viden.

Men alt i alt har jeg lært at såfremt det er muligt skal man bruge høj-ohms dyser.
De trækker ikke nær samme mængde strøm, og vil reducere risikoen for støj.

Dernæst er der ikke man fri for at skulle justere indstlingerne for sine dyser hvis man anvender høj-ohms.