Problemer med opstart af MS, Problemet er løst.

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#11 Indlæg af Morten VJ »

Jeg tror ikke det er et dyseproblem.
Men nærmere et signalkabel der ligger meget tæt på tændkabler problem.
Som bliver slemt når der sprøjtes benzin ind i cylinderen, og tændrøret skal forsøge at antende blandingen.

Som grundregel ingen følsomme signalledninger i nærheden af noget der støjer meget, og et tændings system er meget støjende.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#12 Indlæg af Blob »

Hej Morten

Mener du et signalkabel der ligger tæt på tændrørskablet, eller de ledninger der går til tændingsmodulet?
Alle effekt ledninger er delt fra signalledninger, og op delt i to bundter, som i kan se på de to sorte ledningsrør.
Der er min 6cm fra tændrørskablet til signalledning, og dette er vinkelret på hindanden, som man muligvis kan se på billedet. Tændkablet er de to røde.
I den ene af de sorte ledninger til dyser og i den anden er der signal fra hall og tps.

Hvad har I af forslag til hvad jeg skal prøve?

Jeg tænkte bare dyserne jo træker en del strøm 12v/2,4ohm=5A X 2dyser= 10A

Men jeg vil meget gerne høre nogle forslag.

Jakob
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#13 Indlæg af martin høj »

Hej med dig.
Bare en ide.
Tænkte på om man ikke kunne prøve og fjerne strøm til tændspole
og se om det hjælper..inden du begynder og rykke ledningsnet rundt.
lige for og se om de spikes forsvinder ved cranking.
Hilsen martin.
Corolla Gti Turbo
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#14 Indlæg af Blob »

Hmm jeg kan huske at jeg prøvede uden tænding også, men kan ikke lige huske resultatet, men resultatet må være at jeg bare skal have lavet en størrer afstand til mit hall- signal, så skulle det gerne gå i orden.

Der er jo ikke andet at gøre end at prøve sig frem, og få fundet en løsning. Men nu ved jeg i det mindste at det er et problem med mine ledningsafstande, så det er da trods alt til at forholde sig til...
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#15 Indlæg af HenrikGM »

Blob skrev:Hmm jeg kan huske at jeg prøvede uden tænding også, men kan ikke lige huske resultatet, men resultatet må være at jeg bare skal have lavet en størrer afstand til mit hall- signal, så skulle det gerne gå i orden.

Der er jo ikke andet at gøre end at prøve sig frem, og få fundet en løsning. Men nu ved jeg i det mindste at det er et problem med mine ledningsafstande, så det er da trods alt til at forholde sig til...


Tilbuddet står stadigt ved magt mht at få scopet fejlen. Måske værd at overveje inden du splitter ledningsnettet ad igen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#16 Indlæg af Blob »

Så er problemet løst.

Jeg tog bilen med ned til Henrik, og han løste problemet.

Det var som sagt mine dyser der lavede noget hokus-pokus, men Henrik havde oplevet samme problemstilling tidligere, så han vidste lige hvordan det skulle løses.

Hvad det er præcist som blev lavet tør jeg ikke give en stor forklaring på, men da min karrosse jo er af plastik, kan det til tider give nogle forstyrrelser pga. manglende muligheder for stel.
Ved at lave en lille ændring i fly-backen blev problemet løst.

Henrik kan helt sikkert give en bedre forklaring på tingene.

Så nu er jeg en glad mand med en motor der kan starte, og jeg kan komme videre med justeringen. :D
Juel
Senior Medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#17 Indlæg af Juel »

Hvad så Henrik, må vi andre ikke høre hvad du gjorde? kan jo være det kan hjælpe os en anden gang :)
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#18 Indlæg af Blob »

Som jeg har forstået det er det ikke et typisk problem hos almindelige biler der er lavet af metal.

Jakob
Juel
Senior Medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#19 Indlæg af Juel »

Ok, blev jo bare nysgerrig, gælder om at suge alt den viden man kan til sig :)
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#20 Indlæg af Blob »

Det er korrekt.
Vi er ikke altid så gode til at dele vores viden.

Men alt i alt har jeg lært at såfremt det er muligt skal man bruge høj-ohms dyser.
De trækker ikke nær samme mængde strøm, og vil reducere risikoen for støj.

Dernæst er der ikke man fri for at skulle justere indstlingerne for sine dyser hvis man anvender høj-ohms.
Besvar