Side 2 af 2

: 03 jan 2009, 13:13
af audi 80 1,8 turbo
HenrikGM skrev:
audi 80 1,8 turbo skrev:
JakobM skrev:A/R forholdet kender du kun hvis du har målene på husene.

Kompressorsiden minder om GT2876R med mere radikal ind/exducer forhold....dog langt mindre inducer.
Det indikerer smalt "højt" kompressormap og sikkert højt A/R forhold på kompressorhuset (stort hus / højt til loftet)

Turbinesiden er større og minder om en mellemting mellem GT30 og GT35

Størrelseforholdet kompr/turbine kunne umiddelbart tyde på diesel, men ikke med det ind/exducer forhold på kompressoren IMO. Mere en sammensat hybrid med tanke på lavt modtryk og højt ladetryk til +350hk.

Udgangspunktet med turbinesiden går godt i spænd med dine tanke om høj kompression - afhænger dog helt af A/R forholdet på turbinehuset som ikke kendes/oplyst. Det gælder om at holde modtrykket nede for at modvirke tidlig detonation.


grunden til jeg spørger er at den pågældende turbo er afgået ved døden sammen med meget af den motor den sad på... men kunne godt li opsætningen osv... dejlig kørbar osv... 10-1 i komp og 0,45 i ladetryk og stigende hvis olien ikke havde valgt at tage en anden vej end til plejllejerne.har tænkt mig at lave en ny motor magen til... derfor jeg spørger om hva AR forhold den har... så jeg kan finde en i samme forhold på udstødningssiden.
du siger et sted mellem GT30 og GT35
det vil sige at hvis vi snakker udstødningsside så passer det nogenlunde med sådan en kal her
http://www.protune.dk/product_info.php? ... ucts_id=46
eller ret mig hvis jeg tager fejl

Mvh Tommy


Hej Tommy.

Den du linker til er den største turbo du så herude ved mig. Den er noget anderledes end den du har, og lever nok ikke helt op til dit krav om bundtræk.


nu har du jo prøvet at køre i bilen med den pågældende motor :) meget af bundtrækket kom vel ud af den "høje" komp. turboen havde en fin størelse syntes jeg... den trak jo fint helt ud til begrænseren ved det pågældende ladetryk syntes jeg og den kunne nok også godt have taget lidt flere snoninger og ladetryk og stadig fulgt med... opsættet virkede fornuftigt i forhold til at det er meningen at det er en bil der skal køre til hverdag.
derfor jeg godt kunne tænke mig en turbo i nogenlunde samme størrelse og da den, der nu er død var en klon (tilsyneladende) af noget forskelligt turbo værk så er jeg lidt intereseret i at finde noget nogenlunde tilsvarende... kunne jo også være fint at finde som passer på de ting der er lavet uden at skulle lave for meget om(udstødnings manifold, udstødning osv)... lige nu er det en T3/T4 der er i mine overvejelser... hva siger du til sådan en med A/R 0.63 på turbinesiden

(ny motor er fundet)

Tommy

: 03 jan 2009, 16:12
af HenrikGM
0,63 er at dømme fra størrelsen på dit gamle hus meget mindre. Vil GÆTTE på dit gamle hus var helt oppe omkring 1, måske endda over.

: 03 jan 2009, 17:02
af audi 80 1,8 turbo
okey... det er noget som jeg ikke har gjort det vilde i... altså det med A/R forhold... det jeg lige i det her tilfælde ikke forstår er så hvorfor en turbo med A/R 0.84 som jeg linkede til tidligere ikke kan bruges... ved godt at den er til den store side på kompressor... men betyder det at den har svært ved at lave 0.6 feks på en motor som min (2.0 16v.....10-1 i komp)

Tommy

: 03 jan 2009, 18:12
af JPP
audi 80 1,8 turbo skrev:okey... det er noget som jeg ikke har gjort det vilde i... altså det med A/R forhold... det jeg lige i det her tilfælde ikke forstår er så hvorfor en turbo med A/R 0.84 som jeg linkede til tidligere ikke kan bruges... ved godt at den er til den store side på kompressor... men betyder det at den har svært ved at lave 0.6 feks på en motor som min (2.0 16v.....10-1 i komp)

Tommy


A/R hænger sammen med husets størrelsesforhold. De .84 var trimmet på ind/exd. på turbinehjulet. Trim og A/R er to forskellige ting. Trim fortæller størrelsesforholdet mellem ind/exd. og A/R forholdet fortæller forholdet mellem hjul og hus. Glem trimmet i første omgang her. Skal dog ikke sige om det er leverandøren (salgsteksten) som blander tingene sammen.

Den T70 har til at starte med langt større turbinehjul. Derfor er den uden at kigge på A/R forhold større på turbinesiden. Den kan lave alt det ladetryk du vil, men større turbinehjul og større turbine A/R giver senere ladetryk (større kompressor kan dog modvirke dette). Større turbinehjul og A/R forhold giver så i den anden ende langt mindre modtryk. Det modvirker detonation og giver mulighed for de sjove topeffekter. Kræver dog alt andet er bygget/valgt til at kunne løbe omdrejningerne ud hvis det er topeffekt der gåes efter. Og det læser jeg ikke her. Tværtimod detonationsspørgsmålet i forhold til den høje kompression.

Du kan godt bruge den, men du får sent ladetryk og den opfylder langt fra dine behov optimalt.
Til denne applikation (høj OE kompression og 0,6 bar) kan du evt. vælge, afhængig af din manifoldopbygning, at gå efter en mindre turbo og en STOR ekstern wastegate. Du skal så have fornuftig flow rettet primært mod wastegaten og turboen sekundært. Blot forslag herfra.

: 03 jan 2009, 22:26
af audi 80 1,8 turbo
Billeder af turbo... de kan vel ikke bruges til noget de tal... det er alt der står
har mailet til westspeed men ikke hørt noget fra dem

: 04 jan 2009, 01:49
af JPP
Tallene tror jeg ikke giver dig meget hjælp. Derimod hvis du nu tog et billede så vi kunne se turboen...det kunne give et fingerpreg :wink:

Tag et billede fra siden på kompressorsiden og et fra turbinesiden. Billeder så hele turboen er fritlagt og kan ses.

: 04 jan 2009, 12:46
af audi 80 1,8 turbo
nye billeder

: 04 jan 2009, 12:58
af K-FINN
Var det ikke westspeed der havde lavet den, ligner en KKK lader.
Plejer de ikke kan levere til omkring 475hk i max trim...

: 04 jan 2009, 13:57
af cb
synes det ligner denne lidt og målene passer fint

http://shop.scanturbo.dk/pi/K27_CZ_350hk_1749_25.aspx

har en kammi som har sådan en turbo som westspeed har lavet og den laver små 450Hk på en Vr6

: 04 jan 2009, 17:05
af audi 80 1,8 turbo
cb skrev:synes det ligner denne lidt og målene passer fint

http://shop.scanturbo.dk/pi/K27_CZ_350hk_1749_25.aspx

har en kammi som har sådan en turbo som westspeed har lavet og den laver små 450Hk på en Vr6


Det er lige nøjagtig sådan en efter min bedste overbevisning :) målene på turbine og kompressor hjul er nøjagtig de samme... numrene på udstødnings huset er nøjagtig de samme også så mysteriet må være løst

kan se at det er A/R 0.60 på udstødningssiden på denne turbo (kkk27) har en billig ny T3/T4 på hånden med A/R 0.63 på udstødningssiden... så må de jo flowe nogenlunde ens på udstødningssiden... er det ikke korekt

billede af nr. på kkk27 hus