Hvilken Rx7 motor er bedst til formålet?
Redaktør: Moderatorer
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
12A eller 13B - de kan lave omtrent samme power, dog laver 13B mere moment. De er tilgængelige i Danmark og kan erhverves for menneskepenge.
20B (3-rotor) er den ultimative kværn og kan lave MANGE heste hvis man har MANGE penge. Vejer vel det samme som en 5 cylinderet stempelkværn. Import nødvendig.
26B kan man købe sig til, de er ikke serieproducerede, kræver at ALT bliver custom lavet - regne med intet mindre end 150.000,- da stumperne er hammerdyre.
Hvor mange heste vil du have ?
Hvad skal du bruge bilen til ?
Kan du fabrikere ting selv ?
Der er rigtigt nok forskellige gearkasser som passer i TurboII gearhuset og N/A gearhuset, men du skal altså stadig have fat i koblingshus osv.
En komplet gearkasse er at fortrække og kan snildt findes.
MVH
Kim K
3124 7419 - ingen sms
20B (3-rotor) er den ultimative kværn og kan lave MANGE heste hvis man har MANGE penge. Vejer vel det samme som en 5 cylinderet stempelkværn. Import nødvendig.
26B kan man købe sig til, de er ikke serieproducerede, kræver at ALT bliver custom lavet - regne med intet mindre end 150.000,- da stumperne er hammerdyre.
Hvor mange heste vil du have ?
Hvad skal du bruge bilen til ?
Kan du fabrikere ting selv ?
Der er rigtigt nok forskellige gearkasser som passer i TurboII gearhuset og N/A gearhuset, men du skal altså stadig have fat i koblingshus osv.
En komplet gearkasse er at fortrække og kan snildt findes.
MVH
Kim K
3124 7419 - ingen sms
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
http://www.trademe.co.nz/Trade-Me-Motor ... 191241.htm er uden stempler... ligner nu mere en gammel REKORD.
MVH søren
MVH søren
-
LionTamer
- Senior Medlem
- Indlæg: 387
- Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
- Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Wankel skrev:12A eller 13B - de kan lave omtrent samme power, dog laver 13B mere moment. De er tilgængelige i Danmark og kan erhverves for menneskepenge.
20B (3-rotor) er den ultimative kværn og kan lave MANGE heste hvis man har MANGE penge. Vejer vel det samme som en 5 cylinderet stempelkværn. Import nødvendig.
26B kan man købe sig til, de er ikke serieproducerede, kræver at ALT bliver custom lavet - regne med intet mindre end 150.000,- da stumperne er hammerdyre.
Hvor mange heste vil du have ?
Hvad skal du bruge bilen til ?
Kan du fabrikere ting selv ?
Der er rigtigt nok forskellige gearkasser som passer i TurboII gearhuset og N/A gearhuset, men du skal altså stadig have fat i koblingshus osv.
En komplet gearkasse er at fortrække og kan snildt findes.
MVH
Kim K
3124 7419 - ingen sms
Okay, jamen så bliver det en 12A eller 13B.
Jeg vil da gerne have små 300 hk, i en kørbar motor. Den skal hovedsagelig bruges til træf/events.. Ikke noget drift/dragrace. Men lidt streetrace i ny og næ, men ikke et krav.
Den motor som du har et filmklip med inde på bilgalleri, altså den med weberen på.. Ville det være en mulighed i mit tilfælde, eller synes du jeg skal gå trykvejen?
Hvilken gearkasse vil du anbefale mig at bruge da?
Fabrikere ting selv... Altså jeg er selvudlært perlegrus mekaniker, som ved hvordan en svejser bruges. Men det er også det.. Men har så tilgengæld en stor omgangskreds som kan hjælpe med diverse special fremstilling af stumper.
-
LionTamer
- Senior Medlem
- Indlæg: 387
- Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
- Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
lqs skrev:http://www.trademe.co.nz/Trade-Me-Motors/Cars/Holden/RX/auction-189191241.htm er uden stempler... ligner nu mere en gammel REKORD.
MVH søren
Ja, det er rigtig nok... Jeg har lige kigget alle sider igennem som kommer når man søger rotary, og der er mange fede vogne imellem..
Men vil hellere selv bygge det, end købe det færdig. For hvis (når) noget går i stykker så ved jeg jo bedre selv hvordan jeg skal forholde mig.
Men den hjemmeside har lige overbevist mig om at jeg skal have mig en Mazda Rx2 når jeg bliver rig.. hehe. Fuck det er et fedt kørerjern.
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
300hk kan gøres på to måder
All out race - non turbo - som på bilgalleri.
10.000 omdrejninger og ubrugeligt til bykørsel osv
Non turbo giver en del lyd fra sig, men jeg går ikke ud fra at den skal synes, så det betyder jo ikke noget.
Non turbo er en hel del mere pålideligt og hårdfør end sin turbo fætter.
Moderat tryk på turboen eller turboerne hvis man vælger den lidt nyere 93-2002 13B-REW motor.
En turbo er jo faktisk en ekstra lyddæmper, så det er nok vejen frem hvis lyd er et problem.
300 wankel-hk i en gammel balje af en Kadett B - er faktisk en hel del mere end Darwin anbefaler
Ha Ha
Her er en gylden regel.
Du må vælge TO.
Hurtig
Pålidelig
Billig
All out race - non turbo - som på bilgalleri.
10.000 omdrejninger og ubrugeligt til bykørsel osv
Non turbo giver en del lyd fra sig, men jeg går ikke ud fra at den skal synes, så det betyder jo ikke noget.
Non turbo er en hel del mere pålideligt og hårdfør end sin turbo fætter.
Moderat tryk på turboen eller turboerne hvis man vælger den lidt nyere 93-2002 13B-REW motor.
En turbo er jo faktisk en ekstra lyddæmper, så det er nok vejen frem hvis lyd er et problem.
300 wankel-hk i en gammel balje af en Kadett B - er faktisk en hel del mere end Darwin anbefaler
Her er en gylden regel.
Du må vælge TO.
Hurtig
Pålidelig
Billig
-
LionTamer
- Senior Medlem
- Indlæg: 387
- Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
- Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
-
LionTamer
- Senior Medlem
- Indlæg: 387
- Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
- Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Wankel skrev:300hk kan gøres på to måder
All out race - non turbo - som på bilgalleri.
10.000 omdrejninger og ubrugeligt til bykørsel osv
Non turbo giver en del lyd fra sig, men jeg går ikke ud fra at den skal synes, så det betyder jo ikke noget.
Non turbo er en hel del mere pålideligt og hårdfør end sin turbo fætter.
Moderat tryk på turboen eller turboerne hvis man vælger den lidt nyere 93-2002 13B-REW motor.
En turbo er jo faktisk en ekstra lyddæmper, så det er nok vejen frem hvis lyd er et problem.
300 wankel-hk i en gammel balje af en Kadett B - er faktisk en hel del mere end Darwin anbefalerHa Ha
Her er en gylden regel.
Du må vælge TO.
Hurtig
Pålidelig
Billig
Jamen så går jeg efter En race non-turbo motor, med 250/300hk.. Og derved Hurtig/Pålidelig..
Det er da også det mest ventede i en Kadett B at den er med sugemotor. Nope, den skal ikke synes. Eller det vil sige, den er synet sidste år. Så der er små 7 år til næste syn. Så lyden bliver ikke et problem. (Tvært imod, er nemlig helt vild med den der brap, brap brap lyd den har i tomgang)
Hvordan opbygges sådan en Suge motor så med det antal hk, og hvilken gearkasse vil du anbefale?
Og er den opsætning du havde på bilgalleri bygget på en 12A?
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
Nej det var en 13B motor i min gamle racervouwn.
Jeg vil forslå 13B
Periferi port (race og brap)
RX-8 rotorer og krumtap
Modificeret oliesystem
Minimum 51mm Karburator eller sprøjt.
TurboII eller "FD"(93-2002) gearkasse
AN olie og benzinslanger - kom så gutter skal vi tage den een gang til
STOR oliekøler
Gode spoler og ignitere til Direct Fire.
En klæbrig kobling
Jeg vil forslå 13B
Periferi port (race og brap)
RX-8 rotorer og krumtap
Modificeret oliesystem
Minimum 51mm Karburator eller sprøjt.
TurboII eller "FD"(93-2002) gearkasse
AN olie og benzinslanger - kom så gutter skal vi tage den een gang til
STOR oliekøler
Gode spoler og ignitere til Direct Fire.
En klæbrig kobling
-
LionTamer
- Senior Medlem
- Indlæg: 387
- Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
- Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Wankel skrev:Nej det var en 13B motor i min gamle racervouwn.
Jeg vil forslå 13B
Periferi port (race og brap)
RX-8 rotorer og krumtap
Modificeret oliesystem
Minimum 51mm Karburator eller sprøjt.
TurboII eller "FD"(93-2002) gearkasse
AN olie og benzinslanger - kom så gutter skal vi tage den een gang til![]()
STOR oliekøler
Gode spoler og ignitere til Direct Fire.
En klæbrig kobling
Hvis man nu skulle give dig pengene, så du kan skaffe alle disse ting og bygge den op.. Hvad skulle det så koste? Vil naturligvis gerne selv hjælpe til med opbygningen.
Det er vidst noget med at sådan en wankel motor kræver masser af køling, ikk?
Så jeg må hellere begynde at spekulere i hvor stor en køler jeg kan finde plads til. Og det skal vel være en med 2 blæsere på.
Hvad er bedst til sådan en; Spjældhuse eller en Weber karb?