Side 2 af 2

: 07 okt 2008, 17:22
af Alex_Reedtz
Runesm skrev:
klyfax skrev:Toyotas styring'er kan godt finde ud af andre dyser når turboen ik lader, da den regulere over lambda sonden.


Hvor meget større dyser? Der må jo nødvendigvis komme et punkt hvor den skal åbne dyserne så meget mindre end den burde for at overholde en hvis lambda-værdi, altså at den falder uden for en max/min tilladelig værdi - eller er jeg galt på den?


Korrekt, det er vist kun hvis de er en smule større/mindre end std dyserne. 4A-FE dyser på en 4E-FE er et no go....

: 07 okt 2008, 17:46
af Runesm
Alex_Reedtz skrev:
Runesm skrev:
klyfax skrev:Toyotas styring'er kan godt finde ud af andre dyser når turboen ik lader, da den regulere over lambda sonden.


Hvor meget større dyser? Der må jo nødvendigvis komme et punkt hvor den skal åbne dyserne så meget mindre end den burde for at overholde en hvis lambda-værdi, altså at den falder uden for en max/min tilladelig værdi - eller er jeg galt på den?


Korrekt, det er vist kun hvis de er en smule større/mindre end std dyserne. 4A-FE dyser på en 4E-FE er et no go....


Er en af dem ikke også lav ohms hvor den anden er høj ohms?

: 07 okt 2008, 17:46
af VRT
Mener det er en Motronic 2.9. Den har ikke wideband fra fabrikken, men har monteret en Innovate LC-1 på den.

: 07 okt 2008, 18:31
af Alex_Reedtz
Runesm skrev:
Alex_Reedtz skrev:
Runesm skrev:
klyfax skrev:Toyotas styring'er kan godt finde ud af andre dyser når turboen ik lader, da den regulere over lambda sonden.


Hvor meget større dyser? Der må jo nødvendigvis komme et punkt hvor den skal åbne dyserne så meget mindre end den burde for at overholde en hvis lambda-værdi, altså at den falder uden for en max/min tilladelig værdi - eller er jeg galt på den?


Korrekt, det er vist kun hvis de er en smule større/mindre end std dyserne. 4A-FE dyser på en 4E-FE er et no go....


Er en af dem ikke også lav ohms hvor den anden er høj ohms?


Nej