Side 2 af 2

: 03 okt 2008, 18:32
af wukshady
Synes også det lugter af selvmordsmission det der... Har i tænkt over hvor tit der ligger en slidbane i vejsiden, og hvor sjældent der er en lastbil kørt totalt af vejen?

Bortset fra det, er det så ikke som om der sker et eller andet underligt med førerhuset på lastbilen, lige inden den rammer den anden lastbil?

Jeg kører lejlighedsvis lastbil, og sidder sgu med en lidt træls fornemmelse i maven når jeg ser sådan noget der. Det er ikke altid man har fokus på hvad det er man administrerer, der bag rattet. Havde selv en lidt ubehagelig oplevelse idag, på vej gennem Göteborg. En nar høvler lige ind foran mig, så jeg må op og stå på bremsen. Det resulterer så i at en luft-tank til affjredringen vælger at forlade dens ophæng, slangen til den bliver rykket over, trykket forsvinder og ladet synker ned og går på dækkene. Til mit store held er det ekstra-tanken der ryger og slangestudsen i den tilbageværende tank kan jeg så udskifte med den blændprop jeg rent tilfældigt har liggende i bilen. Så jeg er hurtigt kørende igen, men man kan jo ikke lade med at tænke på hvad der ellers kan ske...
Kan i øvrigt tilføje at den gamle har fået en KRAFTIG opfordring til at fremskynde planerne om udskiftning af det gamle l*** :lee:

: 03 okt 2008, 19:12
af Ravnen
Et gæt kunne være at chauføren havde spist for mange pølseretter på div. truckstops og hans hjerte bare sagde stop...

: 03 okt 2008, 19:28
af Ferrari Killer
wukshady skrev:En nar høvler lige ind foran mig, så jeg må op og stå på bremsen. Det resulterer så i at en luft-tank til affjredringen vælger at forlade dens ophæng, slangen til den bliver rykket over, trykket forsvinder og ladet synker ned og går på dækkene. Til mit store held er det ekstra-tanken der ryger og slangestudsen i den tilbageværende tank kan jeg så udskifte med den blændprop jeg rent tilfældigt har liggende i bilen. Så jeg er hurtigt kørende igen, men man kan jo ikke lade med at tænke på hvad der ellers kan ske...
Jeg synes at kunne huske - den gang jeg tog stort kort med hænger - at såfremt trykket ryger i bremsesystemmet, så klapper bremserne i, og vogntoget stopper..?!

Eller er det bare mig der husker forkert?

: 03 okt 2008, 20:02
af Hansen7717
Ferrari Killer skrev:
wukshady skrev:En nar høvler lige ind foran mig, så jeg må op og stå på bremsen. Det resulterer så i at en luft-tank til affjredringen vælger at forlade dens ophæng, slangen til den bliver rykket over, trykket forsvinder og ladet synker ned og går på dækkene. Til mit store held er det ekstra-tanken der ryger og slangestudsen i den tilbageværende tank kan jeg så udskifte med den blændprop jeg rent tilfældigt har liggende i bilen. Så jeg er hurtigt kørende igen, men man kan jo ikke lade med at tænke på hvad der ellers kan ske...
Jeg synes at kunne huske - den gang jeg tog stort kort med hænger - at såfremt trykket ryger i bremsesystemmet, så klapper bremserne i, og vogntoget stopper..?!

Eller er det bare mig der husker forkert?
Nej det er rigtigt nok, så knalder fjedrene bremserne i. Men nu var det luft tanken til luft puderne, og afjedringen. Heldigvis er systemet delt op i flere afdelinger. Det lærte jeg ihvertfald på skolen den gang. Men ret mig endelig hvis det er forkert. ;)

: 03 okt 2008, 20:10
af wukshady
Helt korrekt... Det var i affjedringen det var galt og det er seperat, ligesom foraksel og bagaksel affjedring er delt fra hinanden.

: 04 okt 2008, 12:45
af Slavteren
det behøver vel heller ikke være dæk? tænker på en styrekugle på pitmanarmen f.eks. vil mene at man skal snurre pænt hurtigt på rattet for at få den til det der, og det ser ud som om det sker ret voldsomt.