Side 2 af 3
: 04 aug 2008, 19:43
af JDJ
Hvis det skal være lidt større hus så har jeg en halvdød t3 turbo med .83 hus og 5 bolts flange.
Har selv sammen problem med min t4/t3 klon, der kan wastegaten slet heller ikke være med mere. Den burde kun lave 0,7 men den roder rundt oppe ved 1-1,2 det meste af tiden. Så tror også jeg vil prøve at file lidt i huset på min.
Min sig til hvis du skal have en gammel mølle og lege med.
: 05 aug 2008, 14:03
af fordtosserne
: 05 aug 2008, 14:27
af efterz
Hvis din turbo i dag har sådan en wastegate hvor luften rammer en "væg" lige efter den kommer igennem wastegaten er her lidt inspiration til, hvordan det kan løses:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2218261
: 05 aug 2008, 20:37
af Kaas
Hej Jonas.
Det er faktisk lidt ala det samme jeg lavet nu, jeg har bare ikke så stor en klap, jeg har bare den almindelige 28 mm på, men jeg har portet hullet op til omkring 26 mm fra 22 mm.
http://iloapp.ljbk.dk/data/_gallery/pub ... height=405
http://iloapp.ljbk.dk/data/_gallery/pub ... height=405
: 05 aug 2008, 20:37
af Kaas
Hej Jonas.
Det er faktisk lidt ala det samme jeg lavet nu, jeg har bare ikke så stor en klap, jeg har bare den almindelige 28 mm på, men jeg har portet hullet op til omkring 26 mm fra 22 mm.
http://iloapp.ljbk.dk/data/_gallery/pub ... height=405
http://iloapp.ljbk.dk/data/_gallery/pub ... height=405
: 05 aug 2008, 21:43
af Morten VJ
JDJ skrev:Hvis det skal være lidt større hus så har jeg en halvdød t3 turbo med .83 hus og 5 bolts flange.
Har selv sammen problem med min t4/t3 klon, der kan wastegaten slet heller ikke være med mere. Den burde kun lave 0,7 men den roder rundt oppe ved 1-1,2 det meste af tiden. Så tror også jeg vil prøve at file lidt i huset på min.
Min sig til hvis du skal have en gammel mølle og lege med.
Kaas tag imod tilbuddet og se hvad der sker.
Du kan kun blive klogere mht. en eventuel ny turbo.
Det er nemt at skifte huse, hvis hjulene er ens.
MVH
Morten
: 05 aug 2008, 22:03
af Kaas
Jamen det vil jeg hermed gøre så

jeg har en ekstra trim60 magen til liggende som er slidt, så kan jeg jo prøve med den først! Er der forresten nogen som kan renovere en gammel turbo?
JDJ.
Kan jeg evt overfører nogle penge og så du vil sende den med posten?
Jeg sender dig lige en PM!
: 05 aug 2008, 22:39
af JDJ
Har sendt et svar til dig på pm nu. Vi må lige aftale nærmere. Kan godt være det bliver til den store side med sådan et hus til 2 liters, men der kan jo ikke ske noget ved at prøve

: 08 aug 2008, 19:53
af JDJ
Har nu også haft gang i hurtigsliberen og justeret min turbo lidt. Har vel fjernet 3mm hele vejen rundt. Der kunne nok godt have været taget 1½mm mere i den ene siden, men man skal jo også holde imens legen er god
Og hold da op det virker nu. Nu kan den holde grundtrykket på 0,75 bar hele vejen op, hvor den før godt kunne nå op og vende på 1,2-1,3 bar.
Er sikker på at min toppakning bliver glad for det
Det er engeligt underligt at de laver hullet så meget for lille i forhold til klappen.
: 09 aug 2008, 18:13
af Kaas
Det var da super det virkede godt for dig, jeg var bare ikke så heldig men vi får vel styr på det engang
