Side 2 af 16
: 11 aug 2008, 15:31
af lqs
morten jønsson skrev:Ravnen skrev:morten jønsson skrev:hvorfor kan de ikke godkendes?
Jeg har gjort den "helligbrøde" at lave et FIA bur og ikke et SFI bur, da jeg mente at et bur til en rallybil/banebil (noget med alle'er med 400 år's egetræer, kampesten i grusgrave, og skibscontainere i industriområder, klippeskrænter, køer, flyvehop, konkurenter i close contact, autoværn, hullede landeveje med grøfter og hushjørner, traktorer på afveje m.fl.) burde være op til opgaven.
Og så er der lige noget med punkt 80.505, SFI 29.1 og 89.02.11.
Hvilken klasse skulle man køre i - HVIS det skulle gå rigtigt til? (jeg ved godt at der bliver kørt med lignende biler til disse arragenmenter...)
OG hvordan skal man løse et firkantet SFI problem når der ikke er en firkantet løsning?
hvor stærkt kører du på ulimet bane?
sådan en bil kommer nok lige under 10sek hvis alt går op i en højere enhed... MVH søren
: 11 aug 2008, 15:47
af Ravnen
morten jønsson skrev:Ravnen skrev:morten jønsson skrev:hvorfor kan de ikke godkendes?
Jeg har gjort den "helligbrøde" at lave et FIA bur og ikke et SFI bur, da jeg mente at et bur til en rallybil/banebil (noget med alle'er med 400 år's egetræer, kampesten i grusgrave, og skibscontainere i industriområder, klippeskrænter, køer, flyvehop, konkurenter i close contact, autoværn, hullede landeveje med grøfter og hushjørner, traktorer på afveje m.fl.) burde være op til opgaven.
Og så er der lige noget med punkt 80.505, SFI 29.1 og 89.02.11.
Hvilken klasse skulle man køre i - HVIS det skulle gå rigtigt til? (jeg ved godt at der bliver kørt med lignende biler til disse arragenmenter...)
OG hvordan skal man løse et firkantet SFI problem når der ikke er en firkantet løsning?
hvor stærkt kører du på ulimet bane?
Bilen er bygget til at køre under 10, hvis jeg ellers kunne få den lorte motor til at holde, jeg ved ikke hvornår den første høje 9'er kommer men havde egentligt satset på det skete i år (jeg har et meget pragmatisk forhold til det...), mht til limet bane så har jeg vist ikke været i nærheden af en sådan endnu, bortset fra Vandel, hvis man da kan kalde den limet...
Det jeg skriver skal forstås som at jeg ikke gider at møde op til et arrangement for at få fingeren fordi jeg lige precis blev for hurtig (eller fordi jeg mangler to cyl.)
: 11 aug 2008, 16:11
af lqs
det du skriver KAN meget let læses som du ikke mener der bør være regler. eller i hvert fald ingen der skal gælde lige dig... se så bliver det svært. rigtig svært!MVH søren
: 11 aug 2008, 16:14
af morten jønsson
Ravnen skrev:morten jønsson skrev:Ravnen skrev:morten jønsson skrev:hvorfor kan de ikke godkendes?
Jeg har gjort den "helligbrøde" at lave et FIA bur og ikke et SFI bur, da jeg mente at et bur til en rallybil/banebil (noget med alle'er med 400 år's egetræer, kampesten i grusgrave, og skibscontainere i industriområder, klippeskrænter, køer, flyvehop, konkurenter i close contact, autoværn, hullede landeveje med grøfter og hushjørner, traktorer på afveje m.fl.) burde være op til opgaven.
Og så er der lige noget med punkt 80.505, SFI 29.1 og 89.02.11.
Hvilken klasse skulle man køre i - HVIS det skulle gå rigtigt til? (jeg ved godt at der bliver kørt med lignende biler til disse arragenmenter...)
OG hvordan skal man løse et firkantet SFI problem når der ikke er en firkantet løsning?
hvor stærkt kører du på ulimet bane?
Bilen er bygget til at køre under 10, hvis jeg ellers kunne få den lorte motor til at holde, jeg ved ikke hvornår den første høje 9'er kommer men havde egentligt satset på det skete i år (jeg har et meget pragmatisk forhold til det...), mht til limet bane så har jeg vist ikke været i nærheden af en sådan endnu, bortset fra Vandel, hvis man da kan kalde den limet...
Det jeg skriver skal forstås som at jeg ikke gider at møde op til et arrangement for at få fingeren fordi jeg lige precis blev for hurtig (eller fordi jeg mangler to cyl.)
hvor stærkt har du kørt?
: 11 aug 2008, 16:31
af morten jønsson
Ravnen skrev:Det jeg skriver skal forstås som at jeg ikke gider at møde op til et arrangement for at få fingeren fordi jeg lige precis blev for hurtig (eller fordi jeg mangler to cyl.)
Jeg er i tvivl om hvad du mener med det du skriver her:
Hvis du mener at NDCD kun er for V8'ere, og at du ikke er velkommen med din bil fordi den "mangler 2 cylindre" - så tager du fejl - grueligt fejl.
ALLE biler, og jeg mener ALLE - er velkomne (så længe de overholder reglerne)
For faen - selv Elnef får lov at køre

(obs! ironi,joke - ej alvorligt ment)
Jeg tror bare at der er mange der ikke ved, at det er NDCD's holdning.

: 11 aug 2008, 16:56
af Ravnen
Humlen i det jeg siger er at det ikke er muligt at få alle godkendelser på plads da det ikke er muligt at få de SFI godkendte stumper til en bil som min, i modsætning til Amerikanerbiler (V8'ere), Søren du ved udemærket godt at jeg ikke er intresseret i at omgå nogle regler, udover den med buret som er en latterlig situation, spørgsmålet er hvor mange regler NDCD omgår for at få biler som min til start, når jeg nu selv kan se ud fra reglerene at det ikke burde kunne lade sig gøre.
Min bedste tid er 10.42, sidste år med den gamle motor...
: 11 aug 2008, 17:04
af morten jønsson
lqs skrev:der er INTET galt for at din bil, ikke skulle kunne have kørt!
ja - det kan jeg heller ikke se problemet i.
: 11 aug 2008, 17:11
af lqs
den med at NDCD er for alle slags biler... ja det bør den da være!
men der er stadig et link til FDA på forsiden, og alle der sidder i bestyrrelsen har deres rødder i div. US kredse.
kan sagtens nikke genkendende til noget af det NICK skriver. sagtens. men det bliver så nok også det der bliver de der såkaldte DRAG foreningers død, altså hvis man ikke vælger at tænke lidt nyt... sjovt nok er det så egentlig en US motor der sidder i dødstjernen.
er der andre (ikke andre..) der har lyst til at skrive hvorfor de ikke var ude at køre i lørdags i THISTED? tror lige nu måske er tidspunktet hvor der måske bliver lyttet... MÅSKE! MVH søren ejer af 4stk us biler...
: 11 aug 2008, 17:15
af Ravnen
morten jønsson skrev:lqs skrev:der er INTET galt for at din bil, ikke skulle kunne have kørt!
ja - det kan jeg heller ikke se problemet i.
DRT 80.505, hvordan får jeg en vognbog når bilen ikke kan godkendes? jeg går ud fra at det er et Dragrace arrangement vi taler om her.
DRT 89.02.11, der findes ikke en SFI dæmper til min bil og da jeg ikke er interesseret i en knækket krumptap så bliver jeg nødt til at beholde den jeg har.
SFI 29.1, igen, der findes ingen SFI godkendt flexplade til en bil som min, så hvad er løsningen her?
Mener i at NDCD skal overse disse punkter?
: 11 aug 2008, 17:23
af morten jønsson
lqs skrev:den med at NDCD er for alle slags biler... ja det bør den da være!
men der er stadig et link til FDA på forsiden, og alle der sidder i bestyrrelsen har deres rødder i div. US kredse.
kan sagtens nikke genkendende til noget af det NICK skriver. sagtens. men det bliver så nok også det der bliver de der såkaldte DRAG foreningers død, altså hvis man ikke vælger at tænke lidt nyt... sjovt nok er det så egentlig en US motor der sidder i dødstjernen.
er der andre (ikke andre..) der har lyst til at skrive hvorfor de ikke var ude at køre i lørdags i THISTED? tror lige nu måske er tidspunktet hvor der måske bliver lyttet... MÅSKE! MVH søren ejer af 4stk us biler...
Du rammer hovedet på sømmet dér Søren - det er jo også det jeg vil frem til. Jeg tror der er en del fordomme mod NDCD (og den anden vej også - ja nok alle vegne når det kommer til stykket.)
Det er jo også derfor at jeg bliver ved med at "punke" Ravnen om hvorfor han ikke kommer til NDCD's løb. Jeg kunne godt fristes til at tro at hans bil overholder alle de ting der skal til for at han må køre, men der stikker noget under...han (og måske andre?) FØLER sig ikke velkommen. Om han så tager fejl eller ej, er jo egentlig ligegyldigt - det er stadig den opfattelse han/de har.
Dette kunne jeg godt tænke mig kom op til overfladen, fordi der er kommet nye kræfter (goodguys) ind i NDCD, som fortjener at få dette at vide, så de kan agere derefter.
Jeg VED med sikkerhed at alle biler er velkomne.
Det er pisseærgerligt med alt dette "alle-hader-alle-og-vil-melde-hinanden-for-det-ene-og-det-andet-pis" (selv om det så bliver trukket tilbage igen - Hartvig) og at så DASU opfører sig som den største spasser, oven i hatten - ja det er sku da bare med til at gøre det endnu værre.
Hvad faen er det lige der skal til før alle kan enes om det det drejer sig om: AT KOMME SÅ HURTIGT SOM MULIGT OVER MÅLSTREGEN......