Side 2 af 2
: 16 jul 2008, 11:52
af C Madsen
tror ikke du er gået helt galt i byen med GT28'eren enten udskifte udstødningshuset til et med T3 flange eller modificere manifoldet. men ellers kan du jo altid bruge standard turboen der sidder på b21et .. den siger man først taber pusten omkring de 250 hk .
: 16 jul 2008, 14:30
af Volvo-Dennis
Standard turboen vil jeg ikke bruge, da Hk'ene slutter ved ca. 220, og så begynder den at miste puste lidt. Så der skal noget på der lige er en tand større, hvis man kan sige det sådan. Men jeg er ude efter noget der er lige til at skrue på. Vil helst ikke ud i noget med at modificere flanger

: 16 jul 2008, 14:48
af C Madsen
det er rigtigt .. det er ved 220 hk de begynder at komme på overarbejde.. min fejl.
men tror stadig jeg ville satse på en gt28'er da der stadig er en god spool på den og kan levere rigeligt til at opfylde dit ønske.
du kan jo også gøre et forsøg med en af de mange kina turboer der findes... har haft både gode og dårlige oplevelser med dem. men en ting er sikkert .. billige er de

: 16 jul 2008, 23:21
af Volvo-Dennis
Jeg må prøve at opdrive en GT28'er med T3 flange, der er sgu ikke andet for. Kina turbo vil jeg ikke kaste mig ud i. Har en bekendt som købte en, den holdt 2500km.. Så det vil jeg ikke satse på. Har godt hørt gode historier... Meeeenn

: 17 jul 2008, 06:50
af Morten VJ
Her findes et udvalg
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=TBO
Husk wastegaten, de har en meget fornuftigt udseende internt wastegatehus.
Størrelsen af turboen, den er straks sværere.
Man kan prøve at sende en mail, og spørge.
Studere kompressor maps, og blive enig om hvordan motoren skal virke.
Noge er til tryk fra tomgang, andre kan lide at man mærker når turboen kommer. Jeg er mest til det sidste.
Hvis man er til brugt, så er en turbo fra volvos 5 cyl. R motor serie et oplagt valg.
MVH
Morten