Side 2 af 4

: 11 jul 2008, 09:05
af ae86
Hej tyson
Du arbejder inde ved siden af Ejler ikk?
Nu er det godt nok et stykke tid siden Jens har haft sin AE86 er ude og køre da den er klodset op og venter på en større mængde modifikationer (gearkasse kobling kardan bremser tændingssystem etc)
.. men den har hjemmelavet spacere der foran er 45mm og bag er 42mm pr side dvs 90mm foraksel og 82mm bagaksel

De konverterer desuden fra 4x114,3 til 4x100 så det er noget nemmere at finde hjul til den

Det voldsomme offset bliver ikke helt så voldtsomt når vi så bruger forhjultrækker fælge på den da de har meget mindre offset

Spacerne er boltet på flangen der hvor hjulet normalt boltes på og der bruges nye high-tensil bolte.. i selve spaceren er der bagfra presset nogle meget lange wheelstuts i der har et riflet bryst som bider ret godt i alu'en de stammer fra noget nascar mener jeg og er hvis jeg husker rigtigt 3 tommer lange
Boltene alene kostede 1000 kr pr aksel (2000 ialt)

: 11 jul 2008, 10:46
af Ravnen
ae86 skrev:Hej tyson
Du arbejder inde ved siden af Ejler ikk?
Nu er det godt nok et stykke tid siden Jens har haft sin AE86 er ude og køre da den er klodset op og venter på en større mængde modifikationer (gearkasse kobling kardan bremser tændingssystem etc)
.. men den har hjemmelavet spacere der foran er 45mm og bag er 42mm pr side dvs 90mm foraksel og 82mm bagaksel

De konverterer desuden fra 4x114,3 til 4x100 så det er noget nemmere at finde hjul til den

Det voldsomme offset bliver ikke helt så voldtsomt når vi så bruger forhjultrækker fælge på den da de har meget mindre offset

Spacerne er boltet på flangen der hvor hjulet normalt boltes på og der bruges nye high-tensil bolte.. i selve spaceren er der bagfra presset nogle meget lange wheelstuts i der har et riflet bryst som bider ret godt i alu'en de stammer fra noget nascar mener jeg og er hvis jeg husker rigtigt 3 tommer lange
Boltene alene kostede 1000 kr pr aksel (2000 ialt)


Ford kører med de bolte standard, og skal de være længere så kan de købes ved Lindebjerg carparts...

: 11 jul 2008, 11:57
af ae86
Amazon har dem hvor de er sat ned fra 23$ til 11.83$ for 10stk
Hvilket er betydligt mindre end http://www.lynegaard.dk/ :roll: skal have for dem.. men vi stod og skulle bruge dem her og nu .. (det kan da være jeg husker forkert med prisen men de var ret dyre hos ham)

Mener det var dem her:
Mr. Gasket Competition Wheel is made of high-quality, grade-8 material and plated for durability. The diameter of this competition wheel is 0.665'' and 3" long. This extra long, press-in wheel and screw-in wheel studs are now available for competition use. NHRA approved

Billede

ARP har dem også (Jeg ved ikke om de er NHRA approved .. men mon ikke de plejer at lave de bedste bolte på market

625'' Knurl Wheel Studs. Fits Most Ford front/rear and Chrysler front disc brakes. 1/2"-20 Thread. 3" long. 5 per package


De har en bedre start profil på bolten (det første stykke uden gevind)
Billede

Set til 12.55$ for 5 men kan sikkert findes bedre/billiger andet steds

: 11 jul 2008, 12:42
af tyson2
Jo jeg arbejder inde hos Mott ved siden af. Så godt i en tråd at den babyblå gejler var under ombygning. Det må den have været længe. Så er det godt Ibizaen endelig er kommet til at ligne en bil igen :D
Hvad faen er high-tensil bolte?
Den med de studs er faktisk en go ide. Mine spacere skal cirka være 30mm, men kan jo undersænke hullerne fra bagsiden, så jeg kan bruge dem i alm kort længde fra Ford. Altså så de sidder længere ude i spaceren.
Jeg har ikke råd til at prøve mig frem. Hvis lortet svigter så koster det 100K for regner ikke med at forsikringen udbetaler en krone hvis de ser en hjemmelavet spacer med defekt gevind i.
Men pænt ærgeligt at jeg købte det dyre alu. når jeg kunne have brugt alm. som jeg kan få gratis.
Nogen der vil købe lidt dyr alu til spotpris? :D

: 11 jul 2008, 13:01
af tyson2
Har lige snakket med Ford og de koster 7kr stykket +moms. De er så 12*47mm total længde. Så det er perfekt.

: 11 jul 2008, 13:38
af møffe
Ravnen skrev:
ae86 skrev:Hej tyson
Du arbejder inde ved siden af Ejler ikk?
Nu er det godt nok et stykke tid siden Jens har haft sin AE86 er ude og køre da den er klodset op og venter på en større mængde modifikationer (gearkasse kobling kardan bremser tændingssystem etc)
.. men den har hjemmelavet spacere der foran er 45mm og bag er 42mm pr side dvs 90mm foraksel og 82mm bagaksel

De konverterer desuden fra 4x114,3 til 4x100 så det er noget nemmere at finde hjul til den

Det voldsomme offset bliver ikke helt så voldtsomt når vi så bruger forhjultrækker fælge på den da de har meget mindre offset

Spacerne er boltet på flangen der hvor hjulet normalt boltes på og der bruges nye high-tensil bolte.. i selve spaceren er der bagfra presset nogle meget lange wheelstuts i der har et riflet bryst som bider ret godt i alu'en de stammer fra noget nascar mener jeg og er hvis jeg husker rigtigt 3 tommer lange
Boltene alene kostede 1000 kr pr aksel (2000 ialt)


Ford kører med de bolte standard, og skal de være længere så kan de købes ved Lindebjerg carparts...
eller burtonpower.com

: 11 jul 2008, 18:59
af Ravnen
tyson2 skrev:Har lige snakket med Ford og de koster 7kr stykket +moms. De er så 12*47mm total længde. Så det er perfekt.


Er Ford ikke bare dejlig...

: 11 jul 2008, 19:51
af BMWcab
tyson2 skrev:Har lige snakket med Ford og de koster 7kr stykket +moms. De er så 12*47mm total længde. Så det er perfekt.

Smider du ikke lige et res. del nummer når du får dem hjem :D Bare lige for at hjælpe andre der kunne finde på selv at ryge i værkstedet for at trylle lidt.

: 11 jul 2008, 20:51
af tyson2
BMWcab skrev:
tyson2 skrev:Har lige snakket med Ford og de koster 7kr stykket +moms. De er så 12*47mm total længde. Så det er perfekt.

Smider du ikke lige et res. del nummer når du får dem hjem :D Bare lige for at hjælpe andre der kunne finde på selv at ryge i værkstedet for at trylle lidt.


Skal jeg nok. Stigningen på gevindet skulle være 1,5 BTW

: 11 jul 2008, 22:43
af ae86
Nu har jeg mit liv for kært til at jeg tør stole på en ford del :hrmpf: