Side 2 af 2

: 08 jul 2008, 23:32
af MTECH
ccm er ikke mere svag end nogen anden 02a gearkasse..hvad har du af hk/nm...ja quaife er vejen frem 8)
Lindahl skrev:Ok, tak. Tror jeg lader det blive ved FWD lidt endnu så.
Jeg har e-boost, så begrænser ladetrykket til dagligt, for at spare komponenterne. Bare træls man skal gå (køre) og være nervøs for, om den æder et tandhjul, når der kommer tryk på kedlen. Er CCM gearkassen notorisk svag, eller snakker vi direkte hårdhændet brug før gearkassen står af? (Hvis bare man havde råd til en 6-trins Quaife) 8)

: 09 jul 2008, 21:20
af VRT
0,9 bar ved low, og 1,8 bar ved high, mon ikke det er i omegnen af hhv. små 300 hk/400 nm og +400 hk og +550 nm på en GT3076 m. 70 mm HGP udstødningshus.

: 10 jul 2008, 22:28
af MTECH
den skal nok smadre et gear før eller siden på højt tryk..hvis den blir brugt..
Lindahl skrev:0,9 bar ved low, og 1,8 bar ved high, mon ikke det er i omegnen af hhv. små 300 hk/400 nm og +400 hk og +550 nm på en GT3076 m. 70 mm HGP udstødningshus.

: 16 feb 2009, 16:17
af larslaursen
Når den så smadrer et 3. gear, kan man så bare renovere gearkassen med nyt hjul og syncro, eller sender den stumper ud igennem siden?
Skal finde mig en ny, billig bil som jeg kan tune et godt stykke på... VR6 er jo nem, men gider sq ikke skulle finde gearkasser konstant. Renovere en engang imellem er dog en anden sag! :)

: 16 feb 2009, 17:05
af HenrikGM
larslaursen skrev:Når den så smadrer et 3. gear, kan man så bare renovere gearkassen med nyt hjul og syncro, eller sender den stumper ud igennem siden?
Skal finde mig en ny, billig bil som jeg kan tune et godt stykke på... VR6 er jo nem, men gider sq ikke skulle finde gearkasser konstant. Renovere en engang imellem er dog en anden sag! :)


Det er altså ikke ret mange gearkasser der havarerer så man bare lige kan skifte et hjul og så er resten ok.
Hvis du vil renovere, så skal det vist gøres lidt før det siger bang....