vr6 for og imod

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
MTECH
Medlem

#11 Indlæg af MTECH »

ccm er ikke mere svag end nogen anden 02a gearkasse..hvad har du af hk/nm...ja quaife er vejen frem 8)
Lindahl skrev:Ok, tak. Tror jeg lader det blive ved FWD lidt endnu så.
Jeg har e-boost, så begrænser ladetrykket til dagligt, for at spare komponenterne. Bare træls man skal gå (køre) og være nervøs for, om den æder et tandhjul, når der kommer tryk på kedlen. Er CCM gearkassen notorisk svag, eller snakker vi direkte hårdhændet brug før gearkassen står af? (Hvis bare man havde råd til en 6-trins Quaife) 8)
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Geografisk sted: Gun City

#12 Indlæg af VRT »

0,9 bar ved low, og 1,8 bar ved high, mon ikke det er i omegnen af hhv. små 300 hk/400 nm og +400 hk og +550 nm på en GT3076 m. 70 mm HGP udstødningshus.
Brugeravatar
MTECH
Medlem

#13 Indlæg af MTECH »

den skal nok smadre et gear før eller siden på højt tryk..hvis den blir brugt..
Lindahl skrev:0,9 bar ved low, og 1,8 bar ved high, mon ikke det er i omegnen af hhv. små 300 hk/400 nm og +400 hk og +550 nm på en GT3076 m. 70 mm HGP udstødningshus.
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h
larslaursen
Junior Medlem

#14 Indlæg af larslaursen »

Når den så smadrer et 3. gear, kan man så bare renovere gearkassen med nyt hjul og syncro, eller sender den stumper ud igennem siden?
Skal finde mig en ny, billig bil som jeg kan tune et godt stykke på... VR6 er jo nem, men gider sq ikke skulle finde gearkasser konstant. Renovere en engang imellem er dog en anden sag! :)
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
HenrikGM
Moderator
Kontakt:

#15 Indlæg af HenrikGM »

larslaursen skrev:Når den så smadrer et 3. gear, kan man så bare renovere gearkassen med nyt hjul og syncro, eller sender den stumper ud igennem siden?
Skal finde mig en ny, billig bil som jeg kan tune et godt stykke på... VR6 er jo nem, men gider sq ikke skulle finde gearkasser konstant. Renovere en engang imellem er dog en anden sag! :)

Det er altså ikke ret mange gearkasser der havarerer så man bare lige kan skifte et hjul og så er resten ok.
Hvis du vil renovere, så skal det vist gøres lidt før det siger bang....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar