Side 2 af 2

: 25 jun 2008, 22:33
af Troels
Hvad med plads... rb30 motoren er den ikke små 40mm højere end rb26 motoren?

: 25 jun 2008, 22:42
af Supra_Jorn
mh skrev:hvad med kobling til sådan noget?... upgraderet motorophæng?

Jeg ville nok prøve at få en oversigt fra dem over hvad de forskellige trims indeholder og alt hvad der sidder uden på kan man jo skifte efterfølgende hvis den er rimeligt gadevenlig og man stadigt kan sætte det i vejen og mener man har brug for mere...

Styring af det er det mapning ved siden af eller følger der noget boks med?


Kobling, der har jeg en trible HKS.

Hvad gearkasse angår, vil jeg bruge den fra R34, en 6 trins, den skulle kunne holde til 700+

Jeg har forsøgt at få priser på andre motorer med mindre effekt, men det lader som om de kun vil sælge den 1000 hk, spurgt ellers første gang efter en 6-700 hk.

Styring er en lille ting, den skal selvfølgelig købes seperat.

: 25 jun 2008, 22:48
af Supra_Jorn
Troels skrev:Hvad med plads... rb30 motoren er den ikke små 40mm højere end rb26 motoren?


Så vidt jeg ved, har den samme størrelse, men anden krumtap, plejestænger, og stempler.

: 25 jun 2008, 22:56
af Troels
Okey jamen bare ud fra det jeg har læst er den ca 40 mm højere.. og hvis du evt ser på det billede du selv har vedhæftet af en rb30 med 26 top og rb26 tandremsdæksel.. der kan du se en 30-40 mm sprække mellem øverste og nederste tandremsdæksel

: 25 jun 2008, 23:03
af Supra_Jorn
Troels skrev:Okey jamen bare ud fra det jeg har læst er den ca 40 mm højere.. og hvis du evt ser på det billede du selv har vedhæftet af en rb30 med 26 top og rb26 tandremsdæksel.. der kan du se en 30-40 mm sprække mellem øverste og nederste tandremsdæksel


tror sgu du har ret, sidder lige og sammenligner billeder af min motor, da den var skildt ad, og holder den op imod det billede på forsiden, det er fra vandpumpe hus og op den er højere.

Billede Billede

Men de 40 mm burde ikke gør nogen forskel, da der er massere af plads i motorrummet, se tårnhøjde.

Billede

: 25 jun 2008, 23:26
af larslaursen
Så vidt jeg kan se er det kun selve motoren - ingen manifolde eller turboer med til den pris! Der skal du op på 25000$... Eller tager jeg fejl?

Jeg ville selv lave den - købe stempler, stænger, knaster osv. i USA istedet pga. den lave kurs. Og så bare nøjes med motoren fra NZ.

: 25 jun 2008, 23:36
af Supra_Jorn
larslaursen skrev:Så vidt jeg kan se er det kun selve motoren - ingen manifolde eller turboer med til den pris! Der skal du op på 25000$... Eller tager jeg fejl?

Jeg ville selv lave den - købe stempler, stænger, knaster osv. i USA istedet pga. den lave kurs. Og så bare nøjes med motoren fra NZ.


Det er også i mine overvejelser, jeg ved at jeg skal give imellem 90 og 150 AUD pr. styk for en komplet RB30 motor, og imellem 500 og 650 AUD for at få den/dem fragtet til Danmark, så sådan en motor løber op i 4000 kr., og det er jo ikke slemt.

Jeg har undersøgt mange forskellige tuningsshops rundt omkring, og har da også fundet et sted, hvor jeg kan købe alt til RB30 motoren.

Link: http://www.tweakit.net/shop/advanced_se ... 9820de5ea0

: 30 jun 2008, 17:46
af ae86
Jeg fandt lige en gammel pdf på min PC som nettop omhandlede konvertering til en RB30 .. der var et par links til hvor jeg havde downloaded den.... her ->1 stk pdf fil
The RB30 DOHC Guides->
http://www.users.on.net/~jjc/rb30dohc/index.html
http://users.tpg.com.au/cobra30/twincam.htm

Her er forummet der kun omhandler RB30->
http://www.skylinesaustralia.com/forums/RB30-conversions-f184.html
http://www.skylinesaustralia.com/forums/R33-Rb30-Conversion-t15420.html

: 30 jun 2008, 18:58
af Supra_Jorn
ae86 skrev:Jeg fandt lige en gammel pdf på min PC som nettop omhandlede konvertering til en RB30 .. der var et par links til hvor jeg havde downloaded den.... her ->1 stk pdf fil
The RB30 DOHC Guides->
http://www.users.on.net/~jjc/rb30dohc/index.html
http://users.tpg.com.au/cobra30/twincam.htm

Her er forummet der kun omhandler RB30->
http://www.skylinesaustralia.com/forums/RB30-conversions-f184.html
http://www.skylinesaustralia.com/forums/R33-Rb30-Conversion-t15420.html


Jeg takker, også derfra jeg har min viden, og det er folk fra det forum, der anbefalede RB30, istedet for en strokerkit på 2,7 eller 2,8.

Vil lige læse PDF filen.

: 04 jul 2008, 13:59
af kristoffer
jeg kender ripsracing fra det Australske forum jeg er med til at styre, og har aldrig i de år jeg har været med, hørt noget dårligt om dem.

Selve den maskine du spørger til,ved jeg intet om, så det vil jeg helt afholde mig fra at kommentere