Side 2 af 2
: 17 jun 2008, 17:20
af Aksel S
Wildert skrev:Det er korrekt forstået. Faktisk behøver du ikke absolut triggerhjul med sensor - men det kan altså fungere lidt bedre.
Har du 2.2 fordeleren? Den er nemlig låst på avancering osv. - så den er ret velegnet til MegaSquirt-brug.
Er rimelig sikker paa det er fra en 2,2 men som sagt har jeg ikke selv bygget motoren...
Paa siden af fordeleren staar der flg nummer: 0 237 507 003
Se de vedhaeftede billeder...
Tror bare jeg starter med at bruge stroemfordeleren hvis det kan lade sig goere, saa kan jeg altid opgradere senere hvis den driller.
Wildert skrev:Ang. forhandlere der har det hele, så kig på
www.msextra.com - der er et forum om autoriserede forhandlere som har forskellige ting og sager.
Okay den vil jeg kigge lidt paa... Mange tak.
Mvh
Aksel S[/img]
: 17 jun 2008, 22:08
af Slavteren
er godt nok lidt rusten på opel efterhånden, men jeg mener til gengæld at 2,2 toppen gir mulighed for at bruge et afkortet 3.0 manifold, som skulle flowe bedst..
: 25 jun 2008, 08:48
af jens
Skær de 2 bagerste rør af et 3.0 manifold så får du 10 mm større rør og et 2.5" spjæld. Man kan få 10-15 hk mere ud af en 2.2 top pågrund af større ventiler og bedre indsugningsport perfekt til en 2.4 bund. 2.4 og nyere 3.0 kunne fås med 62-2 tandhjul og 6 rib krumtapshul + forkammerdæksel med sensor så er der kun en rotor i fordeleren. 6 rib hjul kan jo så bruges til at trække feks en rotrex kompressor.
: 25 jun 2008, 10:18
af Bufas
Skal du gøre det rigtig godt så skærer du de 2 forreste rør af i stedet.
Det giver lidt bedre flow men er til gengæld heller ikke så nemt at lave.
: 25 jun 2008, 14:47
af HenrikGM
Bufas skrev:Skal du gøre det rigtig godt så skærer du de 2 forreste rør af i stedet.
Det giver lidt bedre flow men er til gengæld heller ikke så nemt at lave.
Har man nogle målinger af den ene metode holdt op imod den anden?
: 25 jun 2008, 16:10
af VAG mekaniker
HenrikGM skrev:Bufas skrev:Skal du gøre det rigtig godt så skærer du de 2 forreste rør af i stedet.
Det giver lidt bedre flow men er til gengæld heller ikke så nemt at lave.
Har man nogle målinger af den ene metode holdt op imod den anden?
Se nu bliver det spændene, for det >>tror<< jeg ikke der er nogen der har.... mange har nok

en del , men det var da oplagt at få det målt

: 25 jun 2008, 23:45
af Bufas
HenrikGM skrev:Bufas skrev:Skal du gøre det rigtig godt så skærer du de 2 forreste rør af i stedet.
Det giver lidt bedre flow men er til gengæld heller ikke så nemt at lave.
Har man nogle målinger af den ene metode holdt op imod den anden?
Jeg har hørt nogle skulle ha lavet det, men jeg har desværre aldrig set dem.
Men når man ser på vinklen på de 2 forreste rør i forhold til de andre så skal luften vende ret kraftigt.
Her kan forskellen ses. Det er de 4 forreste rør.
For nemhedens skyld laver de fleste det med de 4 forreste rør, da der både er noget med speedertrækket og med spjældet der skal tilpasses.
: 25 jan 2009, 19:49
af mr.amstaff
Bedre sent en aldrig kom jeg med et link til en side hvor der er billeder af 3L manifold hvor det forreste er skåret væk. siden er på finsk så.... men billederne er fine.
http://www.kolumbus.fi/badluck/
: 26 jan 2009, 11:54
af VRT

[/list]
Til de dovne
