Nu en anden benzinpumpe, hva' så med den?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#11 Indlæg af Runesm »

Tak, håber jeg også :up:
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#12 Indlæg af Morten VJ »

Runesm skrev:Tak, håber jeg også :up:

Hvad med sugesiden??
Planlægger du 2 14 mm slanger til dette??
Uden fødepumpe, og catchtank, opnår du ikke de fine tal det er sikkert.
Den største bosch pumpe lyder som et alternativ hvis du har en tank fra en 900i.
Som er en ekstern pumpe der er monteret i tanken..
Men hvor mange hk taler vi om??

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#13 Indlæg af Runesm »

Planlægger det originale rør som sugerør, og pumpen monteret i motorrummet. Så får vi at se om den løber livet af sig selv.

Vi taler om 100-120 hk :)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#14 Indlæg af Lars PH »

da jeg havde det på min polo måtte jeg montere et 10 mm retur rør for at kunne styre trykket. Og det skal forresten ikke monteres med fuld tank helst hel tom
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#15 Indlæg af Runesm »

Haha Lars, prisværdig information :tooth:

Men hvis returen var for lille blev trykket simpelthen for højt for dig?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#16 Indlæg af Lars PH »

du vil jo køre med tryk på karburatoren og der er du jo helt nede på 0,2 plus ladetryk og det er lidt svært at styre med for stort modtryk. men jeg havde så også en extra tank i motor rummet på 0,5 litter som blev fyld af den originale membran pumpe
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#17 Indlæg af Runesm »

Ahh, jeg har godt nok lidt overvejet den løsning. Er det noget du har billeder af?

Hvis man nu laver den catchtank på en liter, tror du så ikke man bare kan cirkulere det, eller skal returen fra benzintryksregulatoren gå tilbage til tanken for at holde temperaturen nede?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#18 Indlæg af Lars PH »

kan se på min billeder at det først er da jeg sætter indsprøjtning på at jeg laver en extra tank. Med karburator havde jeg kun lavet en stor retur og så med en pumpe der suger fra motor rummet
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#19 Indlæg af Runesm »

Okay. Jeg skal jo bare køre med karburator, så det kan være den store retur er nok ;)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar