Matriale til kaliber-beslag?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
kristoffer
Medlem
Indlæg: 233
Tilmeldt: 05 maj 2008, 12:06

#11 Indlæg af kristoffer »

med de vedvarende tæsk og varme, ville jeg ikke turde lave det i alu.

Ville klart anbefale noget sejere stål
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#12 Indlæg af Brisse »

Hvad er fordelen ved alu frem for stål, ud over banjo-faktoren?
Det er en relativ lille stump så jeg kan ikke forestille mig det er flere kilo der adskiller stål-løsningen fra alu.
Selvf. giver det en smule mindre vægt, men giver bilens og chauførens evner mulighed for at mærke forskel?
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#13 Indlæg af uno »

jeg tror den vigtigste faktor er bling.. -men man kan altid undskylde sig med at det er vigtigt at holde den u-affjedrede vægt nede..-det er væsentligt
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
Brugeravatar
Whosa
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København

#14 Indlæg af Whosa »

Jeg skal også igang med at lave beslag og det bliver i alu, ikke fordi at det skal være bling ( De skal males sorte så man ikke ser dem ) men mere fordi at alu er til at arbejde i selv uden at man skal have store maskiner der kan fræse.
Mine beslag skal være 1 cm tygge så jeg tror sagtens at de kan holde til presset fra calibrene ...
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#15 Indlæg af Brisse »

Whosa skrev:Jeg skal også igang med at lave beslag og det bliver i alu, ikke fordi at det skal være bling ( De skal males sorte så man ikke ser dem ) men mere fordi at alu er til at arbejde i selv uden at man skal have store maskiner der kan fræse.
Mine beslag skal være 1 cm tygge så jeg tror sagtens at de kan holde til presset fra calibrene ...


Er "tror" godt nok når vi snakker bremser?
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
Brugeravatar
kristoffer
Medlem
Indlæg: 233
Tilmeldt: 05 maj 2008, 12:06

#16 Indlæg af kristoffer »

hvis det kunne holde, så havde de det nok på flyvemaskiner for at spare vægt - men det har de ikke
Brugeravatar
Whosa
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København

#17 Indlæg af Whosa »

Hey , det orignal kit fra Willwood til min bil ,er beslaget også lavet i alu, skulle mene at de har testet på det, men jeg skal da med glæde vende tilbage når jeg har lavet og monteret det så i kan få noget info .
Jeg vil nu gerne se en af jer bøje en 1 cm tyk alu klods på 15 x 5 cm ... I komme bare an hvis i mener at i kan klare det :D
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !
Brugeravatar
kristoffer
Medlem
Indlæg: 233
Tilmeldt: 05 maj 2008, 12:06

#18 Indlæg af kristoffer »

Whosa skrev:Hey , det orignal kit fra Willwood til min bil ,er beslaget også lavet i alu, skulle mene at de har testet på det, men jeg skal da med glæde vende tilbage når jeg har lavet og monteret det så i kan få noget info .
Jeg vil nu gerne se en af jer bøje en 1 cm tyk alu klods på 15 x 5 cm ... I komme bare an hvis i mener at i kan klare det :D


Problemet er bare du har ford, så det er altid dig der ligger bag os andre. Derfor er jeg nervøs hvis dine bremser knækker ved indbremsningen til et sving :)
Brugeravatar
Whosa
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København

#19 Indlæg af Whosa »

Ha, du er skæg , Skal man forrest i flokken , skal der stå FORD på blokken, men nu var det jo ikke det vi snakkede om , vel ?
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#20 Indlæg af ae86 »

kristoffer skrev:hvis det kunne holde, så havde de det nok på flyvemaskiner for at spare vægt - men det har de ikke


Prøv at undersøge lidt nærmere ...
MMC -> http://www.ncn-mmc.co.uk/

Her nævnes:

SPACE SHUTTLE ORBITER
MMC used for tubular struts in the mid-fuselage section and in the landing gear

EUROCOPTER HELICOPTER
MMCs used for rotor blade sleeves


F16 FIGHTER AIRCRAFT
MMCs used for fuel access cover
doors and the ventral fin
MMCs also demonstrated in landing
gear components


ICE-2 HIGH SPEED EXPRESS TRAIN
MMCs used for brake rotors (På et højhastigheds tog !!!)


TOYOTA ALTEZZA RS200 (min Blacktop BEAMS 8) )
MMCs used for engine exhaust valves


Desuden benyttede Lotus Series 1 (S1 den orginale "gamle) bremseskiver lavet i MMC alu.
Besvar