Side 2 af 2

: 25 maj 2008, 13:26
af starion
Jo det kan du godt. Men så kan du ikke måle dig frem til evt. flow probber... men hvis du har gode dimensioner i rør system og intercooler samt udstødning ville jeg ikke gøre mere ud af det....

: 25 maj 2008, 13:40
af Runesm
2" på turbo til 2,5" rørføring, der til sidst går op i en 3" anslutning på gasspjældet må være godt nok :P

Men super informativt emne det her!

: 25 maj 2008, 13:49
af HenrikGM
Runesm skrev:Ahaaaa :D
Men hvis man nu ikke lige har 5 manometre, kan man så ikke "slippe" med at måle tryk i manifold og tryk før turboen (varm side)?


Man kan jo holde ligepræcist hvor man vil. Som det vist fremgår så mener jeg at trykforholdet "henover topstykket" er den mest interessante.

Man kan købe differenstryksmanometre, så viser den balancen direkte i bar med 0 i midten :up:

Hvis man så bliver rigtig nysgerrig, så fikser man en omdrejningstæller til turboladeren og logger den værdi i motorstyringen sammen med EGT og tryk før turbo....nå...nu havde du jo kun 2 manometre så nu skal jeg nok holde mig i skindet....

: 25 maj 2008, 14:34
af klyfax
Det hele kan vel måles med 1 manometer og 5 måle studser?? Ved godt det ik er det præcise at måle, men man for da en ide om hvordan motoren arbejder.

: 25 maj 2008, 16:35
af Runesm
Man kan meget når først man begynder at sætte sig ind i det !