måling af modtryk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
starion
Junior Medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 28 jan 2008, 20:39
Geografisk sted: Lintrup

#11 Indlæg af starion »

Jo det kan du godt. Men så kan du ikke måle dig frem til evt. flow probber... men hvis du har gode dimensioner i rør system og intercooler samt udstødning ville jeg ikke gøre mere ud af det....
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#12 Indlæg af Runesm »

2" på turbo til 2,5" rørføring, der til sidst går op i en 3" anslutning på gasspjældet må være godt nok :P

Men super informativt emne det her!
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

Runesm skrev:Ahaaaa :D
Men hvis man nu ikke lige har 5 manometre, kan man så ikke "slippe" med at måle tryk i manifold og tryk før turboen (varm side)?


Man kan jo holde ligepræcist hvor man vil. Som det vist fremgår så mener jeg at trykforholdet "henover topstykket" er den mest interessante.

Man kan købe differenstryksmanometre, så viser den balancen direkte i bar med 0 i midten :up:

Hvis man så bliver rigtig nysgerrig, så fikser man en omdrejningstæller til turboladeren og logger den værdi i motorstyringen sammen med EGT og tryk før turbo....nå...nu havde du jo kun 2 manometre så nu skal jeg nok holde mig i skindet....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#14 Indlæg af klyfax »

Det hele kan vel måles med 1 manometer og 5 måle studser?? Ved godt det ik er det præcise at måle, men man for da en ide om hvordan motoren arbejder.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#15 Indlæg af Runesm »

Man kan meget når først man begynder at sætte sig ind i det !
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar