Side 2 af 2

: 21 maj 2008, 22:29
af VAG mekaniker
HenrikGM skrev:Godt tip:

Sæt triggerhjulet på som det nu lige passer.
Den skal gerne løbe ;-)
Monter sensoren et smart sted.
Sensoren skal være stift ophængt, altså: Hvis du hiver i det med hænderne, så skal det ikke kunne give sig. Hvorfor? Motoren vibrerer ganske meget, og hvis beslaget er blødt går det ganske enkelt i svingninger.
Rigtigt smart hvis sensoren kan justeres, feks med shims eller lign.

Stil motoren på TDC cyl1.
Drej motoren 60grader TILBAGE.
Mærk tanden under sensoren op og slib den væk.

Og hvorfor ikke 90grader?
Synes jeg har læst at når den står på tdc så skal den have "set" 9 tænder :roll:

: 21 maj 2008, 22:55
af HenrikGM
VAG mekaniker skrev:
HenrikGM skrev:Godt tip:

Sæt triggerhjulet på som det nu lige passer.
Den skal gerne løbe ;-)
Monter sensoren et smart sted.
Sensoren skal være stift ophængt, altså: Hvis du hiver i det med hænderne, så skal det ikke kunne give sig. Hvorfor? Motoren vibrerer ganske meget, og hvis beslaget er blødt går det ganske enkelt i svingninger.
Rigtigt smart hvis sensoren kan justeres, feks med shims eller lign.

Stil motoren på TDC cyl1.
Drej motoren 60grader TILBAGE.
Mærk tanden under sensoren op og slib den væk.

Og hvorfor ikke 90grader?
Synes jeg har læst at når den står på tdc så skal den have "set" 9 tænder :roll:


Den "skal" ikke se 9 tænder.
Det kan være 7 eller 11 tænder det bestemmer man selv, ligesom med vinklen på de 60grader kan vælges til 70,80, 87, 72, you name it.

"mest udbredte standard" i MS verdenen er 60grader før top, men man kan selvf. afvige.

Som du ser kan du godt få 90grader hvis du vil, 60 fungerer bare på default settings.