Side 2 af 3

: 04 maj 2008, 20:07
af luske
Volvo-Dennis skrev:

Ved i om man får ca. den samme effekt fra et sæt westspeed knaster, som ved et nyt sæt fra f.eks schrick?


tja hvis de er lavet med samme løft+duration+åbne/lukketidspunkt så bør det give det samme , men som nævnt er problemet holdbarheden hvis std knastakslerne er på den spinkle side

MVH Luske

: 04 maj 2008, 20:16
af K-FINN
Det er altid en kompromi løsning med om slebne.
Tit er der ikke meget og hente, da det er begrændset hvad mere løft der kan slibes...
De tuningsknaster er for det meste også mere æggeformet, og ikke bare en "spids"...
Jeg ville bruge de ekstra kroner på tuningsknaster...

: 04 maj 2008, 21:30
af Slavteren
tjae, nu ved jeg af erfaring, at på en honda zc1 maskskine kan der sagtens slibes 0,5mm mere løft på knasterne end ventilfjedrene vil tollerere... :damn: og når i nu snakker om dårlig holdbarhed, er der så nogle der har konkrete erfaringer med dårlig holdbarhed? har en gang set en knast der smuldredede, men er ikke 100% sikker på at det var en slebet..

: 04 maj 2008, 21:34
af luske
oh jo som finn også lige understreger så kan du ikke slibe dig til 3mm mere løftehøjde da man som regel sliber ex. 1,25 mm af bagsiden og så sliber ex. .25mm af toppen for at få en bredere profil (duration) på knasten

så jo det er stadig en nødløsning hvis ikke der er kød nok på dine std.knaster til at slibe dem
MVH Luske

: 04 maj 2008, 21:35
af Morten VJ
Slavteren skrev:tjae, nu ved jeg af erfaring, at på en honda zc1 maskskine kan der sagtens slibes 0,5mm mere løft på knasterne end ventilfjedrene vil tollerere... :damn: og når i nu snakker om dårlig holdbarhed, er der så nogle der har konkrete erfaringer med dårlig holdbarhed? har en gang set en knast der smuldredede, men er ikke 100% sikker på at det var en slebet..


2 stk under 10 000 km, men det var også på noget gammelt engelsk stødstangsmotor.
Og knasterne var ikke fra påtænkte leverendør.

MVH

Morten

: 04 maj 2008, 21:38
af K-FINN
Slavteren skrev:tjae, nu ved jeg af erfaring, at på en honda zc1 maskskine kan der sagtens slibes 0,5mm mere løft på knasterne end ventilfjedrene vil tollerere... :damn: og når i nu snakker om dårlig holdbarhed, er der så nogle der har konkrete erfaringer med dårlig holdbarhed? har en gang set en knast der smuldredede, men er ikke 100% sikker på at det var en slebet..


Nu kan jeg kun udtale mig om toyota omslebner knaster, de holder ganske fint...

: 04 maj 2008, 21:55
af svan
ikke at jeg selv har nogen erfaringer med slebne knaster endnu, har dog en efter sigende slebet knast liggende til min vento som skal i på et tidspunkt, men jeg synes godt nok jeg er stødt på mange tråde rundt omkring som omhandlede slebne knaster fra westspeed og jeg er ikke stødt på een eneste endnu som var utilfreds, tror sgu det er ok det de laver.

svan

: 04 maj 2008, 22:00
af K-FINN
svan skrev:ikke at jeg selv har nogen erfaringer med slebne knaster endnu, har dog en efter sigende slebet knast liggende til min vento som skal i på et tidspunkt, men jeg synes godt nok jeg er stødt på mange tråde rundt omkring som omhandlede slebne knaster fra westspeed og jeg er ikke stødt på een eneste endnu som var utilfreds, tror sgu det er ok det de laver.

svan


Yep, min 285 graders virkede/virker fint..
Kender mange der kører med knaster fra westspeed...
Vil bare mene der er mere og hente ved og købe tuningsknaster, istedet for omslebne...

: 05 maj 2008, 09:14
af Slavteren
luske skrev:oh jo som finn også lige understreger så kan du ikke slibe dig til 3mm mere løftehøjde da man som regel sliber ex. 1,25 mm af bagsiden og så sliber ex. .25mm af toppen for at få en bredere profil (duration) på knasten

så jo det er stadig en nødløsning hvis ikke der er kød nok på dine std.knaster til at slibe dem
MVH Luske


igen er ikke alle tilfælde ens. biler med vippearme har en udveksling i dem, og i de fleste tilfælde vinder du ikke kun det højere løft fra knasten + udvekslingen, men også også et højere udveksling i vippearmene pga den lavere bagside. igen et parktisk tilfælde fra min honda zc1 motore. Og så igen, er det maksimale løft jo absolut ikke ensbetydende med den optimale knast til den specifikke motor.

jeg siger stadig ikke at det altid er den optimale løsning, men det er stadig heller ikke pr. automatik en nødløsning.

lidt som at påstå at turbo-tuning er en nødløsning fordi man ikke gidder na tune...

: 05 maj 2008, 22:25
af K-FINN
Slavteren skrev:
luske skrev:oh jo som finn også lige understreger så kan du ikke slibe dig til 3mm mere løftehøjde da man som regel sliber ex. 1,25 mm af bagsiden og så sliber ex. .25mm af toppen for at få en bredere profil (duration) på knasten

så jo det er stadig en nødløsning hvis ikke der er kød nok på dine std.knaster til at slibe dem
MVH Luske


igen er ikke alle tilfælde ens. biler med vippearme har en udveksling i dem, og i de fleste tilfælde vinder du ikke kun det højere løft fra knasten + udvekslingen, men også også et højere udveksling i vippearmene pga den lavere bagside. igen et parktisk tilfælde fra min honda zc1 motore. Og så igen, er det maksimale løft jo absolut ikke ensbetydende med den optimale knast til den specifikke motor.

jeg siger stadig ikke at det altid er den optimale løsning, men det er stadig heller ikke pr. automatik en nødløsning.

lidt som at påstå at turbo-tuning er en nødløsning fordi man ikke gidder na tune...


Mange gange bliver en sleben knast "spids" og ikke æggeformet.