Motorcykel motor i bil?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#11 Indlæg af LionTamer »

Du siger da noget Jack.. :lusket:

Den eneste grund til at jeg ville bygge den på original gearkasse var for at jeg ku bakke.. Det er lidt kikset at åbne en klap i bunden af bilen og ned med fødderne når man skal bakke ud af en p-bås... Hehe.

Men nu har jeg da fundet flere sider som sælger elektriske bakmotorer til motorcykler... Så det problem er jo ikk større..

Og i princippet er det vel bare at montere en styrtbøjle i bag, hvori motor og stiv bagaksel sidder på.. Men hvordan dælen bygger jeg nav til hjulene?
Og er det ikk nok med én stor skivebremse midt på akslen?

Gearskifte er jo bare en stang med frem og tilbage.. Men bygger folk bare kobling på den originale pedal?

Nårh ja, og hvad med bremseforstærker?
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#12 Indlæg af møffe »

ang bremser så er det vel bare at tage alt fra en MC og modde det til pedaler. ellers er en pedalbox og div bremse dele jo ikke ligefrem svære at få fingerne i.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#13 Indlæg af VAG mekaniker »

Kunne dette give blod på tanden :lusket:
http://www.zcars.org.uk/montecarlo/index.htm
Klarer 0-100 på under 3 sek....
v/h Peter
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#14 Indlæg af LionTamer »

Det var faktisk den side der gav mig blod på tanden.

Er helt vild med det kit man skruer bag i en saxo.. ;)
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#15 Indlæg af JerrilD »

SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#16 Indlæg af LionTamer »

Ja, har set den i virkeligheden... Meget godt lavet..
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#17 Indlæg af LionTamer »

Hvor køber man sådan en Pedalbox eller hvad men kalder sådan en? Altså sådan en der gør at man kan køre uden bremseforstærker?

Sikkerheds tank... Hvor henne i landet?

Ikk lige ting som jeg normalt søger efter.. Hehe.. Så håber i kan hjælpe her.

Hvilken motor er realistisk at gå efter? Hayabusa ville jo være at foretrække.. Men de er skruet godt op i pris synes jeg..
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#18 Indlæg af Runesm »

En pedalbox har stadig brug for en forstærker, det er bare et "ophæng" til pedalerne.

Men en MC-motor laver jo vacuum også ;)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#19 Indlæg af LionTamer »

Så tænker vi ikk helt på det samme.. Har set sådan en box hvor der er væske beholder på, og sådan en cylinder som der også sidder på en hydraulisk håndbremse...

Ville man i princippet ku tage vakuum fra motorcykel motoren bag i bilen, og føre helt om til den originale bremseforstærker? Eller bliver afstanden for stor...
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#20 Indlæg af Morten VJ »

Kør uden forstærker.
En hårdt pumpet motor, danner ikke vakum nok til at drive en bremseforstærker.
Dimensioner hovedcylinderen derefter, og træn højre benet.

MVh

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar