Side 2 af 3

: 13 apr 2008, 21:49
af tuning 4ever
hvad har du kikket på

: 14 apr 2008, 08:36
af Runesm
Rørstykker og potter i biltema. Det vil koste omkring 800 kr at lave en hel udstødning der starter i 2,5" der går ned i 2" og med en dæmper.

: 14 apr 2008, 09:41
af Wankel
grydesvamp skrev:
Wankel skrev:I ved godt at alt under - tre tommer - 10.000 omd/min. og fri udblæsning er for bøsser og gravide ? :lusket:


blah blah blah ;)

ja 2" rækker fint optil 250hk ca. hvad er din "vilde" opsætning da ?


All out racermotor - masser af overlap - masser af omdrejninger - 300 non turbo heste - store fede flammer i bedste Wankel-stil :D

2" flower ikke 250hk på en wankel, så skal vi op i noget 2,5" eller 2x2" uncollected <--- Som i øvrigt lyder MEGA fedt

: 14 apr 2008, 13:00
af tuning 4ever
hey

undskyl for jeg springer.

mange er begyndt at sige at en turbo på en 1,4 er en dårlig ide med benzin økonomi, så ville lige høre om hvad i synes. der kommer en smt7 piggy back motorstyring på så måske kan det hjælpe.

mvh lars og på forhånd tak

: 14 apr 2008, 13:27
af John Sahl
tuning 4ever skrev:mange er begyndt at sige at en turbo på en 1,4 er en dårlig ide med benzin økonomi, så ville lige høre om hvad i synes. der kommer en smt7 piggy back motorstyring på så måske kan det hjælpe.


Benzinøkonomien bliver dit mindste problem. Må jeg anbefale at læse en del på www.powerpage.dk så kan du få en god indsigt i tingene.

.

: 14 apr 2008, 15:58
af ae86
Wankel skrev:..
2" flower ikke 250hk på en wankel, så skal vi op i noget 2,5" eller 2x2" uncollected ..
.. Kan det virkelig passe at du ikke få flow nok i en 2" til 250hk på en wankel :?

: 14 apr 2008, 16:00
af tuning 4ever
jeg læser det når jeg har motorstyringen hjemme. men vis det er alt for svært så finder jeg en som kan hjælpe.

: 14 apr 2008, 16:14
af Wankel
ae86 skrev:
Wankel skrev:..
2" flower ikke 250hk på en wankel, så skal vi op i noget 2,5" eller 2x2" uncollected ..
.. Kan det virkelig passe at du ikke få flow nok i en 2" til 250hk på en wankel :?


Ja hvis man vil hive det optimale ud af et 250hk set-up. Man kan jo sagtens lave et 300hk set-up og så en restriktiv udstødning, men hvor er det sjove i det.
Wankelmotorens udstødningstemperatur er en del højere end stempelmotorens, varm luft fylder mere og har større hastighed - ergo større udstødningssystem.

Jeg må indrømme at jeg er blevet vild med "True Dual" systemet, altså et rør til hver udstødningskanal og så eller bare bagud uden at blive samlet med hinanden. Fuck det lyder fedt.

: 15 apr 2008, 15:34
af tuning 4ever
men vil den sluge bezin hurtigt

: 15 apr 2008, 16:32
af VRT
Det afhænger jo meget af dig, og din højre fod :wink:
Sådan meget groft, så er en turbo jo en luftpumpe.
I teorien burde det jo ikke koste ekstra benzin, når turboen ikke lader.
Når turboen lader ex. 1 bar, så forøger du luft-volumen med 100% (igen grov teori, da der er mange andre faktore som spiller ind), og så skal der jo også det mere benzin til blandingen. Kan du følge mig?