udstødning

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
tuning 4ever
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 20 mar 2008, 19:22

#11 Indlæg af tuning 4ever »

hvad har du kikket på
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#12 Indlæg af Runesm »

Rørstykker og potter i biltema. Det vil koste omkring 800 kr at lave en hel udstødning der starter i 2,5" der går ned i 2" og med en dæmper.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#13 Indlæg af Wankel »

grydesvamp skrev:
Wankel skrev:I ved godt at alt under - tre tommer - 10.000 omd/min. og fri udblæsning er for bøsser og gravide ? :lusket:


blah blah blah ;)

ja 2" rækker fint optil 250hk ca. hvad er din "vilde" opsætning da ?


All out racermotor - masser af overlap - masser af omdrejninger - 300 non turbo heste - store fede flammer i bedste Wankel-stil :D

2" flower ikke 250hk på en wankel, så skal vi op i noget 2,5" eller 2x2" uncollected <--- Som i øvrigt lyder MEGA fedt
tuning 4ever
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 20 mar 2008, 19:22

#14 Indlæg af tuning 4ever »

hey

undskyl for jeg springer.

mange er begyndt at sige at en turbo på en 1,4 er en dårlig ide med benzin økonomi, så ville lige høre om hvad i synes. der kommer en smt7 piggy back motorstyring på så måske kan det hjælpe.

mvh lars og på forhånd tak
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#15 Indlæg af John Sahl »

tuning 4ever skrev:mange er begyndt at sige at en turbo på en 1,4 er en dårlig ide med benzin økonomi, så ville lige høre om hvad i synes. der kommer en smt7 piggy back motorstyring på så måske kan det hjælpe.


Benzinøkonomien bliver dit mindste problem. Må jeg anbefale at læse en del på www.powerpage.dk så kan du få en god indsigt i tingene.

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#16 Indlæg af ae86 »

Wankel skrev:..
2" flower ikke 250hk på en wankel, så skal vi op i noget 2,5" eller 2x2" uncollected ..
.. Kan det virkelig passe at du ikke få flow nok i en 2" til 250hk på en wankel :?
tuning 4ever
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 20 mar 2008, 19:22

#17 Indlæg af tuning 4ever »

jeg læser det når jeg har motorstyringen hjemme. men vis det er alt for svært så finder jeg en som kan hjælpe.
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#18 Indlæg af Wankel »

ae86 skrev:
Wankel skrev:..
2" flower ikke 250hk på en wankel, så skal vi op i noget 2,5" eller 2x2" uncollected ..
.. Kan det virkelig passe at du ikke få flow nok i en 2" til 250hk på en wankel :?


Ja hvis man vil hive det optimale ud af et 250hk set-up. Man kan jo sagtens lave et 300hk set-up og så en restriktiv udstødning, men hvor er det sjove i det.
Wankelmotorens udstødningstemperatur er en del højere end stempelmotorens, varm luft fylder mere og har større hastighed - ergo større udstødningssystem.

Jeg må indrømme at jeg er blevet vild med "True Dual" systemet, altså et rør til hver udstødningskanal og så eller bare bagud uden at blive samlet med hinanden. Fuck det lyder fedt.
tuning 4ever
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 20 mar 2008, 19:22

#19 Indlæg af tuning 4ever »

men vil den sluge bezin hurtigt
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#20 Indlæg af VRT »

Det afhænger jo meget af dig, og din højre fod :wink:
Sådan meget groft, så er en turbo jo en luftpumpe.
I teorien burde det jo ikke koste ekstra benzin, når turboen ikke lader.
Når turboen lader ex. 1 bar, så forøger du luft-volumen med 100% (igen grov teori, da der er mange andre faktore som spiller ind), og så skal der jo også det mere benzin til blandingen. Kan du følge mig?
Besvar