: 16 mar 2008, 12:32
Hvad går det kabel, som sidder på turbo indsugningen, ud på ?
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
Der var jeg overhovedet ikke fødtWankel skrev:Jeps, turbo på dytten hvis jeg husker korrekt (LOL jeg var 2 år dengang i 1979)ae86 skrev:Yeah bring back racing like in the good old days ...
Var dette fra F1's turbo epoke.. 1500cc = 1500hk (kval setup)
![]()
og når vi nu er ved det hvad med så at få genoplivet grubbe B-rally
Ja jeg selv nået først frem efter sæsonen var slut .... (er fra sep '79) ... men derfor ændre det ikke på at det var en tid hvor formel 1 var rigtig race ... idag er det ret anticlimax at sumpe til og Lemans 24 timer er noget mere spændende at følge ... der er der i det mindste noget race ... min favorit er BTCC fra omkring midt '90 erne til sidst i '90'erne ... det var fedt race .. der kunne selv DTM ikke stille noget opJerrilD skrev:Der var jeg overhovedet ikke fødtWankel skrev:Jeps, turbo på dytten hvis jeg husker korrekt (LOL jeg var 2 år dengang i 1979)ae86 skrev:Yeah bring back racing like in the good old days ...
Var dette fra F1's turbo epoke.. 1500cc = 1500hk (kval setup)
![]()
og når vi nu er ved det hvad med så at få genoplivet grubbe B-rally
Ha. haWankel skrev:Hehe, hvorfor kommer jeg til at tænke på Vyvyan fra BBC's "The Young Ones", når jeg ser Jerrilds t-shirt
der er et spjæld foran turboen, det sidder der for at holde turbo oppe i omdrejninger, med lukket gasspjæld. turbo kører så i extrem vakum. læg mærke til hvor fed motoren kører på udskriften. samt hvor få rpm den tager! senere blev det flere, særligt på de motorer med flere cylindre. MVH sørenWankel skrev:Hvad går det kabel, som sidder på turbo indsugningen, ud på ?
Min logik sig mig det bremser turboen HELT extremt, men da det er monteret på en F1 motor, så er jeg også hammrene sikker på at det har virket... Nogen der har en forklaring?lqs skrev:der er et spjæld foran turboen, det sidder der for at holde turbo oppe i omdrejninger, med lukket gasspjæld. turbo kører så i extrem vakum. læg mærke til hvor fed motoren kører på udskriften. samt hvor få rpm den tager! senere blev det flere, særligt på de motorer med flere cylindre. MVH sørenWankel skrev:Hvad går det kabel, som sidder på turbo indsugningen, ud på ?
Mon ikke den kun bliver bremset i det øjeblik den skal lave vacummet, men derefter bare står og møller rundt i et lufttomt rum og derved ikke har nogen modstand.klyfax skrev:Min logik sig mig det bremser turboen HELT extremt, men da det er monteret på en F1 motor, så er jeg også hammrene sikker på at det har virket... Nogen der har en forklaring?lqs skrev:der er et spjæld foran turboen, det sidder der for at holde turbo oppe i omdrejninger, med lukket gasspjæld. turbo kører så i extrem vakum. læg mærke til hvor fed motoren kører på udskriften. samt hvor få rpm den tager! senere blev det flere, særligt på de motorer med flere cylindre. MVH sørenWankel skrev:Hvad går det kabel, som sidder på turbo indsugningen, ud på ?