Side 2 af 2

: 07 mar 2008, 19:12
af møffe
Ravnen skrev:Det med foringerene er ikke et problem ved det ladetryk, og at "omdrejningstune" en bil med den vægt er efter min mening spild af tid og penge, en mølle kan gøre mere for det halve, jeg kan ikke lige huske om kompressionen ligger i stemplerene, men i så fald skal de også skiftes, sammen med toppen (prøv at finde en sådan for penge!) for ikke at tale om hvad knasterene koster plus det løse, jeg ville helt klart vælge tryk løsningen...
kompen ligger i toppen.. men ved det kun fra rygter (og dem er der MANGE AF) men det kan også nemt være stemplerne der er lavere. jeg skal lige når jeg får tid have lavet en dohc 2,0 blok om (boring fra 86-89mm) hvis det kan lade sig gøre.har en ide om at man kan.. da den blok jeg har ikke er for sund pga rust i cyl 2. men der er så meget at fortælle om det og meget der skal undersøges endnu før det ikke kun er "engelsk" teori og løse rygter.

: 09 mar 2008, 11:02
af Jkp
Hvilken kompressor skal man gå efter til sådan en 2.3i hvis det ikke skal være helt vildt, og målet er en forøgelse på 50-70 hk ca?

: 09 mar 2008, 11:35
af luske
Jkp skrev:Hvilken kompressor skal man gå efter til sådan en 2.3i hvis det ikke skal være helt vildt, og målet er en forøgelse på 50-70 hk ca?


sc20 (mener jeg den hedder) fra en yoyota måske ?? mener at ku huske at den kan lave omkring 200 hk

prv at give motorimport.dk et kald

MVH Luske

: 09 mar 2008, 11:37
af møffe
så lige at der er en rotrex tilsalg på BG. prøv at spørge ind til sådan en. en roots fylder meget, og det er ikke plads der er mest af i sådan en galaxy (hvis jeg ikke husker forkert)

: 09 mar 2008, 12:12
af Ravnen
Nemlig og den der er til salg er lige den rigtige størrelse, drop det der med "noget et eller andet fra noget et eller andet" det vil kun give dig en masse ekstra arbejde, en Rotrex skal der til hvis der kan blive plads til den.

: 09 mar 2008, 16:22
af lqs
ROTREX er jo sådan set også omdrejningstuning... slet ikke det samme moment som roots blæseren nede fra. MVH søren

: 09 mar 2008, 17:44
af Ravnen
lqs skrev:ROTREX er jo sådan set også omdrejningstuning... slet ikke det samme moment som roots blæseren nede fra. MVH søren


Roots... er det ikke dem de laver af flintesten?

: 09 mar 2008, 18:40
af lqs
joh... de er udviklet til mineindustrien ... for flere hundrede år siden.
det er så også sådan en der sidder på en top fuel!
hvornår er det lige en rotrex giver ladetryk? kig på kurven. er det optimalt til en varebil? hver sin lyst. men ville selv mene roots eller turbo var bedre. det samme gør tilsyneladende de flere bilfabrikanter!
MVH søren

: 09 mar 2008, 18:53
af Ravnen
lqs skrev:joh... de er udviklet til mineindustrien ... for flere hundrede år siden.
det er så også sådan en der sidder på en top fuel!
hvornår er det lige en rotrex giver ladetryk? kig på kurven. er det optimalt til en varebil? hver sin lyst. men ville selv mene roots eller turbo var bedre. det samme gør tilsyneladende de flere bilfabrikanter!
MVH søren


JA som også er begyndt at bruge Rotrex... spørgsmålet her, er hvad der er plads til og der kommer centifugalkompressor nok ind som vinder, sammelignet med en roots på størelse med et gammelt 28" fjernsyn...