Side 2 af 3

: 29 jan 2008, 19:48
af klyfax
ae86 skrev:Hvad skal der til for at blive en Tempo racer ..??


http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=78918
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=102209

1 stk. Toyota Starlet. 1 stk. E motor, med eftermonteret turbo. Næsten standard udsendene. Over 180 hk. Standard hjul montering.

: 29 jan 2008, 20:34
af Runesm
Du klyfax, hvor meget skal der egentlig til før at man kan køre mildt tryk på disse motore, 2e-e motoren specielt?

: 29 jan 2008, 21:41
af klyfax
Runesm skrev:Du klyfax, hvor meget skal der egentlig til før at man kan køre mildt tryk på disse motore, 2e-e motoren specielt?


Hvad er mildt tryk i dine øjne?

: 30 jan 2008, 23:23
af Runesm
Bare en halv bars penge? Af ren nysgerrighed :P

: 31 jan 2008, 16:54
af klyfax
0.5 bar = 2 toppakningere. Køre fint, holder fint, yder ca 120 hk, render 198 efter GPS'en i 2 mins. Inden min kammerat's kammerat solgte den havde den gået 20k km hvor den bare fik tæsk... Og flere tophastigheds prøver. Brugte hverken olie eller vand da den blev solgt...

Link til pågældene bil.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=69034
Der er ik gjort andet end hvad der står på BG. Orig. styring styre hele piv tøjet... Kørte som en hver anden standard bil.

: 31 jan 2008, 18:13
af Runesm
Så alt der var gjort:
FCD
Større dyser (Hvilke)
2 toppakninger

og så bare en turbo?

: 31 jan 2008, 18:21
af klyfax
Kan ik huske hvilken dyser der sad i.

Efter de havde monteret alt, så tog de lige en test tur med et volt meter på lambda for at se om den fik nok. Det gjorte den...

Men som sagt, den er tunet som der står på BG... Mener det kostede ham 5k, så 111,11 kr per HK er vel ikke dyrt? :tooth:

: 31 jan 2008, 18:51
af Zorak
klyfax skrev:Kan ik huske hvilken dyser der sad i.

Efter de havde monteret alt, så tog de lige en test tur med et volt meter på lambda for at se om den fik nok. Det gjorte den...

Men som sagt, den er tunet som der står på BG... Mener det kostede ham 5k, så 111,11 kr per HK er vel ikke dyrt? :tooth:


Når den både har fået større dyser og hævet tryk så fik den da rigeligt igennem hele spekret? Benzin økonomien var vel ikke så god ved cruise? Men det betyder selvfølgelig ikke så meget hvis den alligevel kører med fuld pedal.. :)

: 31 jan 2008, 19:24
af Runesm
Det sad jeg nemlig også lige at tænkte.

Der står ca 7000 på bilgalleri for hele ombygningen

: 31 jan 2008, 22:58
af klyfax
Zorak skrev:
klyfax skrev:Kan ik huske hvilken dyser der sad i.

Efter de havde monteret alt, så tog de lige en test tur med et volt meter på lambda for at se om den fik nok. Det gjorte den...

Men som sagt, den er tunet som der står på BG... Mener det kostede ham 5k, så 111,11 kr per HK er vel ikke dyrt? :tooth:


Når den både har fået større dyser og hævet tryk så fik den da rigeligt igennem hele spekret? Benzin økonomien var vel ikke så god ved cruise? Men det betyder selvfølgelig ikke så meget hvis den alligevel kører med fuld pedal.. :)


Ja det tror du, men at gå fra 14 til 12 km/l'eren, det vel ikke så ringe? Den fik ik for meget nogen steder på rpm skalaen. Der blev målt lambda værdi under hele rulning, ikke et tidspunkt var den mager eller fed. Den var bare perfekt i hele rpm skalaen. Selv tomgang var uændret...

Har tit gået og overvejet at sælge min røde starlet, og så købe en Corolla EE90 bare for at smide turbo på den :grin: