Knastløft 4AGE

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#11 Indlæg af klyfax »

ae86 skrev:Hvad skal der til for at blive en Tempo racer ..??


http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=78918
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=102209

1 stk. Toyota Starlet. 1 stk. E motor, med eftermonteret turbo. Næsten standard udsendene. Over 180 hk. Standard hjul montering.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#12 Indlæg af Runesm »

Du klyfax, hvor meget skal der egentlig til før at man kan køre mildt tryk på disse motore, 2e-e motoren specielt?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#13 Indlæg af klyfax »

Runesm skrev:Du klyfax, hvor meget skal der egentlig til før at man kan køre mildt tryk på disse motore, 2e-e motoren specielt?


Hvad er mildt tryk i dine øjne?
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#14 Indlæg af Runesm »

Bare en halv bars penge? Af ren nysgerrighed :P
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#15 Indlæg af klyfax »

0.5 bar = 2 toppakningere. Køre fint, holder fint, yder ca 120 hk, render 198 efter GPS'en i 2 mins. Inden min kammerat's kammerat solgte den havde den gået 20k km hvor den bare fik tæsk... Og flere tophastigheds prøver. Brugte hverken olie eller vand da den blev solgt...

Link til pågældene bil.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=69034
Der er ik gjort andet end hvad der står på BG. Orig. styring styre hele piv tøjet... Kørte som en hver anden standard bil.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#16 Indlæg af Runesm »

Så alt der var gjort:
FCD
Større dyser (Hvilke)
2 toppakninger

og så bare en turbo?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#17 Indlæg af klyfax »

Kan ik huske hvilken dyser der sad i.

Efter de havde monteret alt, så tog de lige en test tur med et volt meter på lambda for at se om den fik nok. Det gjorte den...

Men som sagt, den er tunet som der står på BG... Mener det kostede ham 5k, så 111,11 kr per HK er vel ikke dyrt? :tooth:
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#18 Indlæg af Zorak »

klyfax skrev:Kan ik huske hvilken dyser der sad i.

Efter de havde monteret alt, så tog de lige en test tur med et volt meter på lambda for at se om den fik nok. Det gjorte den...

Men som sagt, den er tunet som der står på BG... Mener det kostede ham 5k, så 111,11 kr per HK er vel ikke dyrt? :tooth:


Når den både har fået større dyser og hævet tryk så fik den da rigeligt igennem hele spekret? Benzin økonomien var vel ikke så god ved cruise? Men det betyder selvfølgelig ikke så meget hvis den alligevel kører med fuld pedal.. :)
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#19 Indlæg af Runesm »

Det sad jeg nemlig også lige at tænkte.

Der står ca 7000 på bilgalleri for hele ombygningen
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#20 Indlæg af klyfax »

Zorak skrev:
klyfax skrev:Kan ik huske hvilken dyser der sad i.

Efter de havde monteret alt, så tog de lige en test tur med et volt meter på lambda for at se om den fik nok. Det gjorte den...

Men som sagt, den er tunet som der står på BG... Mener det kostede ham 5k, så 111,11 kr per HK er vel ikke dyrt? :tooth:


Når den både har fået større dyser og hævet tryk så fik den da rigeligt igennem hele spekret? Benzin økonomien var vel ikke så god ved cruise? Men det betyder selvfølgelig ikke så meget hvis den alligevel kører med fuld pedal.. :)


Ja det tror du, men at gå fra 14 til 12 km/l'eren, det vel ikke så ringe? Den fik ik for meget nogen steder på rpm skalaen. Der blev målt lambda værdi under hele rulning, ikke et tidspunkt var den mager eller fed. Den var bare perfekt i hele rpm skalaen. Selv tomgang var uændret...

Har tit gået og overvejet at sælge min røde starlet, og så købe en Corolla EE90 bare for at smide turbo på den :grin:
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Besvar