RST 1.9 / ZVH ???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Geografisk sted: kbh

#11 Indlæg af Shelby 500 »

zvh...helt sikkert, hvis bare det var lovligt... :wink:

men alligeveller ville jeg vælge en zvh - holder til en hel del mere, og "mere" vil jo "ha' mere" (er set holdbart over 300hp i UK)

gearkasserne.....du skal finde en der kan sætte IB5 (escort mk 6/7) lejer i den. (det er en BC kasse originalt) - og, de holder fint, bare man ikke (aldrig) laver "drag" starter i 1 gear - :)
RS-
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#12 Indlæg af C.Sørensen »

det er skam heller ingen problem at smide en komplet zetec motor i
det er faktisk nemmer men jeg gider ikke bygge hele bilen
om hver gang den skal til syn.

og det er ikke lovligt at smide en trykladet zetec i min rst

nogen der kender til holdbarheden på en 1.9 ?
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Geografisk sted: kbh

#13 Indlæg af Shelby 500 »

møffe skrev:ang gearkassen så er en MTX75 box vel et godt på noget der kan holde. hvis den altså kan være der efter IB5 boxen er rygget ud.



mt75 kassen er vist noget hø at sætte i ... og koster ikke gratis


se evt http://www.oddkiddcreations.co.uk/v3/
RS-
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Geografisk sted: kbh

#14 Indlæg af Shelby 500 »

prøv "minilars" herfra - han kørte med en 1,9 - ellers er der B.Hansen???

http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2618
RS-
Escort 3
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 16 okt 2004, 19:44

#15 Indlæg af Escort 3 »

Jeg vil også vælge ZVH løsningen - du kan læse mere her (hvis du ikke allerede har set den)

http://www.quantums.info/zvh.htm
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#16 Indlæg af møffe »

Shelby 500 skrev:prøv "minilars" herfra - han kørte med en 1,9 - ellers er der B.Hansen???

http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2618
dere r noget med at du skal have en amerikans TALL block for at få det til at holde. men så holder de også ganske fint. de mere almindelige overborede 1,8 motore er som du selv skriver ikke den store succes. men ja. en 2,0 ZVH eller endda en 2,1 er der jo lavet mange af i UK.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Geografisk sted: kbh

#17 Indlæg af Shelby 500 »

møffe skrev:dere r noget med at du skal have en amerikans TALL block for at få det til at holde. men så holder de også ganske fint. de mere almindelige overborede 1,8 motore er som du selv skriver ikke den store succes. men ja. en 2,0 ZVH eller endda en 2,1 er der jo lavet mange af i UK.


http://www.powerpage.dk/tuningshistorie ... 01,9%20XR3

xr3 1,9 ~ den tall blok er vist hellerikke så nem... :wink:
RS-
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#18 Indlæg af C.Sørensen »

det bliver sku ZVH har taget en 2.0L med hjem i dag uden top osv
,og bestilt et burtonpower katalog .

jeg havde quantums virkelig en god side
som lige gav det sidste skub til det bliver en ZVH

den får et sæt andet stempeler og ikke videre da den kun har kørt ca 19000km før den kørte galt bilen

hvad med koblinger noget at anbefale ?
hvad sværte er det at bygge EFI eller MS på
sådan en fyr ?
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Mc Mekanikeren
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 18 maj 2006, 23:03
Geografisk sted: Randers Egnen

#19 Indlæg af Mc Mekanikeren »

C.Sørensen skrev:det bliver sku ZVH har taget en 2.0L med hjem i dag uden top osv
,og bestilt et burtonpower katalog .

jeg havde quantums virkelig en god side
som lige gav det sidste skub til det bliver en ZVH

den får et sæt andet stempeler og ikke videre da den kun har kørt ca 19000km før den kørte galt bilen

hvad med koblinger noget at anbefale ?
hvad sværte er det at bygge EFI eller MS på
sådan en fyr ?





Jeg kørte med komplet Helix kobling på min cvh, med stor succes.

Det er såmænd ikke så svært at bygge Ms på en cvh, har selv gjordt det et par gange efter hånden.

Kan se du er fra Randers egnen ? det er jeg også kunne være vi skulle stikke hovederne sammen en aften ??

"http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=85830&ipc=269835"
"http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=107841&ipc=335868"
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt ;-)

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#20 Indlæg af C.Sørensen »

ja det kunne være kanont med en face to fact snak om MS på
en Rst
jeg bor i øster tørslev
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Besvar