: 03 dec 2007, 21:36
Det kan jo være at dit defekte turbinehus, har indvirkning på det daværende svingende ladetryk.
Har du prøvet med original tryk styringen efter skiftet af turbinehus?
Den type motorstyring du har regner trykket ud efter hvor mange kg luft der passerer luftmassemåleren ift. motorens omdrejninger.
Og kommer der mere luft ind, så forsøger den at kompencere, men den kan ikke rerulere trykket, så derfor prøver den noget andet.
Og den behøver ikke at smide en fejlkode, desværre.
Systemerne hænger sammen så hvis wastegaten ikke kan regulerer trykket, inden for de parametre der er programmeret ind i styringen, så ved styringen ganske simpelt ikke hvad den skal gøre.
MVH
Morten
Har du prøvet med original tryk styringen efter skiftet af turbinehus?
Den type motorstyring du har regner trykket ud efter hvor mange kg luft der passerer luftmassemåleren ift. motorens omdrejninger.
Og kommer der mere luft ind, så forsøger den at kompencere, men den kan ikke rerulere trykket, så derfor prøver den noget andet.
Og den behøver ikke at smide en fejlkode, desværre.
Systemerne hænger sammen så hvis wastegaten ikke kan regulerer trykket, inden for de parametre der er programmeret ind i styringen, så ved styringen ganske simpelt ikke hvad den skal gøre.
MVH
Morten