Mindre problem med Volvo T5 og GLT-knaster

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#11 Indlæg af Morten VJ »

Det kan jo være at dit defekte turbinehus, har indvirkning på det daværende svingende ladetryk.
Har du prøvet med original tryk styringen efter skiftet af turbinehus?

Den type motorstyring du har regner trykket ud efter hvor mange kg luft der passerer luftmassemåleren ift. motorens omdrejninger.
Og kommer der mere luft ind, så forsøger den at kompencere, men den kan ikke rerulere trykket, så derfor prøver den noget andet.
Og den behøver ikke at smide en fejlkode, desværre.
Systemerne hænger sammen så hvis wastegaten ikke kan regulerer trykket, inden for de parametre der er programmeret ind i styringen, så ved styringen ganske simpelt ikke hvad den skal gøre.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Morten Lunde
Medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
Geografisk sted: Vestjylland

#12 Indlæg af Morten Lunde »

Ja, jeg har lavet alt om til standard, hvis nu der skulle dukke noget op, men det har desværre ingen forskel gjort.

Ja, der går en slange efter luftmassemåleren til den midterste af de 3 studser på tre-vejs ventilen, og den slange er blændet af for tiden.

Men da jeg nu har prøvet at bytte chippen om til den originale, og skifte til den nye tre-vejs venti, og motoren så stadig svinger 0,3 bar op og ned i ladetryk, hvad søren er der så galt?? Jeg har prøvet at lave ALT om så motoren blev 100% standard. Det eneste er har kunnet hjælpe er den bleedventil :shock:

Mvh Morten
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#13 Indlæg af Morten VJ »

Det kunne være din luftmassemåler, der spiller dig et pus.
Prøv at måle spændingen på signalledningen.
Med slukket motor, med tænding på.
Skal den måle 1+-0,02 volt.
Hvis den måler 1,03 volt så er der 99% chanche for at LMM er defekt.
Voltmetrets nøjaktighed kontrolleres med den 5 volt forsynings spænding der går til lmm.
Obs gælder kun Bosch Luftmassemålere.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Morten Lunde
Medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
Geografisk sted: Vestjylland

#14 Indlæg af Morten Lunde »

Ok, så har jeg det at gå efter når jeg fri i eftermiddag.
Men kan den virkelig gøre det med at svinge sådan i ladetrykket?

Hvis det nu ikke er det, hvad kan jeg så gå efter?

Mvh Morten
Morten Lunde
Medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
Geografisk sted: Vestjylland

#15 Indlæg af Morten Lunde »

Ham Dennis kommer på lørdag, så får vi målt den luftmassemåler og ser om den skal skiftes.

Mvh Morten
Morten Lunde
Medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
Geografisk sted: Vestjylland

#16 Indlæg af Morten Lunde »

Luftmassemåleren funger fint.

Det hele kører som det skal, pånær den ventil.

Jeg skal overhovedet ikke kloge i hvorfor den falder i ladetryk efter sådan et skift, men det virker til at køre upåklageligt.

Udsætterne har jeg iøvrigt fået ordnet. Det kunne 6 nye tændkabler lige klare.

Mvh Morten
Besvar