Erfaringer med KKR turboladere

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
ToLa
Junior Medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 26 jun 2007, 08:52

#11 Indlæg af ToLa »

Okay okay, 2+ bar er nok også lige vel højt sat, men 2 bar burde ikke være et problem på std indmaden hvis ellers man søger for at den får nok brændstof. Og en ny IC i en fornuftig størrelse er også planlagt sammen med passende trykrør.

Jeg har kigget lidt efter en GT28R, eller en GT2560R, men ved ikke hvor hooked jeg er på en lader med kuglelejer, findes der en garrett model der tilsvare de ladere med 360 lejer?

Jeg har også lidt begreb om at det er et kompromis mellem tidligt ladetryk og mange hypper, som det ser ud ny harjeg begyndende ladetryk fra omkring 2.000rpm og fuld tryk lidt over 3.000, hvis nu de tal skulle bliv flyttet 500 op ad så er det også til at leve med, men en motor der skal op over 5.000 snorringer før den laver tryk er ikke meget ved i det daglige.

Tobias
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#12 Indlæg af Havneren »

ToLa skrev:Okay okay, 2+ bar er nok også lige vel højt sat, men 2 bar burde ikke være et problem på std indmaden hvis ellers man søger for at den får nok brændstof. Og en ny IC i en fornuftig størrelse er også planlagt sammen med passende trykrør.
Tjaaa... Motoren og turboen - Det hele bliver jo mere presset. 2 Bar er meget for de fleste turboer. Især hvis vi snakker dagligt brug!

Jeg har kigget lidt efter en GT28R, eller en GT2560R, men ved ikke hvor hooked jeg er på en lader med kuglelejer, findes der en garrett model der tilsvare de ladere med 360 lejer?
Kuglelejer er jo mere skrøbelige. Man har en lidt mere sart turbo i en turbo med kuglelejer.
Nu begynder du jo at snakke Garrett - Så er prisen en helt anden (gange 3)!


Jeg har også lidt begreb om at det er et kompromis mellem tidligt ladetryk og mange hypper, som det ser ud ny harjeg begyndende ladetryk fra omkring 2.000rpm og fuld tryk lidt over 3.000, hvis nu de tal skulle bliv flyttet 500 op ad så er det også til at leve med, men en motor der skal op over 5.000 snorringer før den laver tryk er ikke meget ved i det daglige.
Det er nok et temperements spørgsmål. Min egen bil er ret sen med ladetryk, men det har jeg bygget det hele efter (Ret voldsom knast). Men det er så også her man begynder at nå nogle sjove ydelser. Jeg føler ikke jeg mangler noget i byen.

Tobias
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#13 Indlæg af John Sahl »

ToLa skrev:Jeg har også lidt begreb om at det er et kompromis mellem tidligt ladetryk og mange hypper, som det ser ud ny harjeg begyndende ladetryk fra omkring 2.000rpm og fuld tryk lidt over 3.000, hvis nu de tal skulle bliv flyttet 500 op ad så er det også til at leve med


Hvis ovenstående er et krav, så tror jeg du skal droppe at få en meget større turbo på og nøjes med de Hk du kan få fra en opgraderet turbo, noget ala en almindelig T25..

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Besvar