Side 2 af 4

: 06 nov 2007, 17:41
af Thyregod
John Sahl skrev:
Thyregod skrev:Har fundet en garrett t3 på carlab.dk
- De skriver den er vandkølet og ikke oliekølet. Så nu forstår jeg ingenting.


Olie = Smøring
Vand = Køling

De har ikke umiddelbart noget med hinanden at gøre.

.


Der stod bare
Køling: vand

Og ved nogen andre står der
Køling: olie


Men okay.. så den skal altså både ha vand og olie?
-Ville det hjælpe hvis jeg tog billeder ?

: 06 nov 2007, 17:45
af tyson2
Noget lignende det her. Håber det gir mening.

Billede

: 06 nov 2007, 17:48
af John Sahl
[quote="ThyregodMen okay.. så den skal altså både ha vand og olie?
-Ville det hjælpe hvis jeg tog billeder ?[/quote]

4 tilslutninger = Både vand og olie.
2 tilslutninger = Kun olie.

.

: 06 nov 2007, 18:53
af Thyregod
Her er lige et billed af hver udgang.

http://i3.photobucket.com/albums/y63/Ya ... ndgang.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y63/Ya ... udgang.jpg

Det er altså indgang og udgang til vandkøling ?

Hvis ja hvor vil i så foreslå at slutte det til?


Og tak for tegning Tyson

: 06 nov 2007, 18:56
af tyson2
duckstar skrev:Den, igen spritnye, T25 jeg kører med nu er lavet med vandkøling. Har bare taget slangen af der går ind til varmeapparatet ude ved udtaget på motoren, ført en slange ned til turboen, ind gennem akselhuset og ud på den anden side og ind i varmeapparatet.

: 06 nov 2007, 19:19
af Thyregod
Jamen så bliver det sådan.

Så der skal heller ikke monteres oliekøler til turboen ?

: 06 nov 2007, 19:26
af tyson2
Nej, Den oliekøler du har standard er fin nok.

: 06 nov 2007, 20:39
af Thyregod
Okay.

Så skal jeg lige høre om olieretur skal gå til bundkaret.
Kan det ikke sættes ind sammen med retur fra oliekøler `?

: 06 nov 2007, 20:51
af tyson2
Det skal løbe direkte retur til motoren. På min er det lavet med en studs med indvendig dia. på 20mm. svejst skråt på blokken så den peger op mod turboen. Der skal være fald på hele vejen. Jeg har været nød til at lave min om en gang.
Hvis du ikke vil til at svejse på blokken kan du lave det sådan her og føre den om på forsiden af motoren,
Billede
men det er svært at få fald på hele vejen hvis du vil ha turboen monteret under manifolden. Husk nu hvis du laver det i bundkarret skal den føres om foran, fordi oliestanden står helt oppe ved toppen af bundkaret på den side turboen sidder på. Og der skal være frit fald ind over oliestanden.

: 06 nov 2007, 21:58
af Trollerrick
Hvordan kan det egentlig være at den ikke kan komme af med olien hvis retur er under oliestanden. Der er jo tryk på olien fra turboen ned i et bundkar hvor der ingen tryk er??