Olietilførsel og andre spg. om T3 lader

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Thyregod
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 01 nov 2007, 21:30

#11 Indlæg af Thyregod »

John Sahl skrev:
Thyregod skrev:Har fundet en garrett t3 på carlab.dk
- De skriver den er vandkølet og ikke oliekølet. Så nu forstår jeg ingenting.


Olie = Smøring
Vand = Køling

De har ikke umiddelbart noget med hinanden at gøre.

.


Der stod bare
Køling: vand

Og ved nogen andre står der
Køling: olie


Men okay.. så den skal altså både ha vand og olie?
-Ville det hjælpe hvis jeg tog billeder ?
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#12 Indlæg af tyson2 »

Noget lignende det her. Håber det gir mening.

Billede
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#13 Indlæg af John Sahl »

[quote="ThyregodMen okay.. så den skal altså både ha vand og olie?
-Ville det hjælpe hvis jeg tog billeder ?[/quote]

4 tilslutninger = Både vand og olie.
2 tilslutninger = Kun olie.

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Thyregod
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 01 nov 2007, 21:30

#14 Indlæg af Thyregod »

Her er lige et billed af hver udgang.

http://i3.photobucket.com/albums/y63/Ya ... ndgang.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y63/Ya ... udgang.jpg

Det er altså indgang og udgang til vandkøling ?

Hvis ja hvor vil i så foreslå at slutte det til?


Og tak for tegning Tyson
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#15 Indlæg af tyson2 »

duckstar skrev:Den, igen spritnye, T25 jeg kører med nu er lavet med vandkøling. Har bare taget slangen af der går ind til varmeapparatet ude ved udtaget på motoren, ført en slange ned til turboen, ind gennem akselhuset og ud på den anden side og ind i varmeapparatet.
Thyregod
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 01 nov 2007, 21:30

#16 Indlæg af Thyregod »

Jamen så bliver det sådan.

Så der skal heller ikke monteres oliekøler til turboen ?
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#17 Indlæg af tyson2 »

Nej, Den oliekøler du har standard er fin nok.
Thyregod
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 01 nov 2007, 21:30

#18 Indlæg af Thyregod »

Okay.

Så skal jeg lige høre om olieretur skal gå til bundkaret.
Kan det ikke sættes ind sammen med retur fra oliekøler `?
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#19 Indlæg af tyson2 »

Det skal løbe direkte retur til motoren. På min er det lavet med en studs med indvendig dia. på 20mm. svejst skråt på blokken så den peger op mod turboen. Der skal være fald på hele vejen. Jeg har været nød til at lave min om en gang.
Hvis du ikke vil til at svejse på blokken kan du lave det sådan her og føre den om på forsiden af motoren,
Billede
men det er svært at få fald på hele vejen hvis du vil ha turboen monteret under manifolden. Husk nu hvis du laver det i bundkarret skal den føres om foran, fordi oliestanden står helt oppe ved toppen af bundkaret på den side turboen sidder på. Og der skal være frit fald ind over oliestanden.
Trollerrick
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12 okt 2005, 23:25

#20 Indlæg af Trollerrick »

Hvordan kan det egentlig være at den ikke kan komme af med olien hvis retur er under oliestanden. Der er jo tryk på olien fra turboen ned i et bundkar hvor der ingen tryk er??
Besvar