duckstar skrev:Den, igen spritnye, T25 jeg kører med nu er lavet med vandkøling. Har bare taget slangen af der går ind til varmeapparatet ude ved udtaget på motoren, ført en slange ned til turboen, ind gennem akselhuset og ud på den anden side og ind i varmeapparatet.
Det skal løbe direkte retur til motoren. På min er det lavet med en studs med indvendig dia. på 20mm. svejst skråt på blokken så den peger op mod turboen. Der skal være fald på hele vejen. Jeg har været nød til at lave min om en gang.
Hvis du ikke vil til at svejse på blokken kan du lave det sådan her og føre den om på forsiden af motoren,
men det er svært at få fald på hele vejen hvis du vil ha turboen monteret under manifolden. Husk nu hvis du laver det i bundkarret skal den føres om foran, fordi oliestanden står helt oppe ved toppen af bundkaret på den side turboen sidder på. Og der skal være frit fald ind over oliestanden.
Hvordan kan det egentlig være at den ikke kan komme af med olien hvis retur er under oliestanden. Der er jo tryk på olien fra turboen ned i et bundkar hvor der ingen tryk er??