Max effekt på 4efte/5efe???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#11 Indlæg af K-FINN »

Min 5EFTE laver 187 hk og 229nm ved 0,65 bar.
Mål er ca. 220 hk, regner med runde 200 med knaster næste weekend, resten ordnes med mere tryk..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Henrik RST
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 17 maj 2005, 17:01

#12 Indlæg af Henrik RST »

Lyder til at blive en jævnt hurtig starlet :D .
Hva har du lavet af ændringer inde i motoren??
Køre du med MS??
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#13 Indlæg af klyfax »

Henrik RST skrev:Lyder til at blive en jævnt hurtig starlet :D


lol den er ik hurtig, den smider max 148 hk siger de her inde, og da han har pillet spærret af, så står den bare og koger hjul...
Dog siger han selv at han kan køre fra altea og sådan noget skidt fisk...

Henrik RST skrev:Hva har du lavet af ændringer inde i motoren??


Ting du IKKE ser i en Finn motor. Smede stempler, stærkere pjelestænger, vilde toppakningere, portede toppe, andre ventiler, andre ventil fjedre.

Ting du SER i en Finn motor. HKS tændrør, 1.3i tændrør, originale toppakningere, dremmel slebet knaster. Her er hvordan han gjordte. http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=14353

Henrik RST skrev:Køre du med MS??


Ja han køre med Mega Speeder fod... Bla. oversagen til at den altid står og koger hjul i et lyskryds... Til tider faktisk på alle 2 hjul foran...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#14 Indlæg af Runesm »

Hahaha :D
Må nok sige at jeg grinte lidt for mig selv da jeg nåede til dremmel-slebne knaster :D
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#15 Indlæg af K-FINN »

Henrik RST skrev:Lyder til at blive en jævnt hurtig starlet :D .
Hva har du lavet af ændringer inde i motoren??
Køre du med MS??


Som klyklop siger, har ikke lavet noget ved motor, kun drejet af stempler, og taget lidt af toppen for og sænke kompression.
ellers er den standard, incl toppakning.
Kører med megasquirt.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#16 Indlæg af klyfax »

Runesm skrev:Hahaha :D
Må nok sige at jeg grinte lidt for mig selv da jeg nåede til dremmel-slebne knaster :D


Der skal ik grines køre selv med 286 grader lavet på den måde... Måske derfor den kun smider 105 hk når den skal lave 140 hk? :D
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#17 Indlæg af K-FINN »

klyfax skrev:
Runesm skrev:Hahaha :D
Må nok sige at jeg grinte lidt for mig selv da jeg nåede til dremmel-slebne knaster :D


Der skal ik grines køre selv med 286 grader lavet på den måde... Måske derfor den kun smider 105 hk når den skal lave 140 hk? :D


Ok ?, hvornår har du skiftet knaster ?, så er det måske derfor den er gået fra 204hk ned til 105 hk. :grin:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#18 Indlæg af klyfax »

Finn T Pedersen skrev:
klyfax skrev:
Runesm skrev:Hahaha :D
Må nok sige at jeg grinte lidt for mig selv da jeg nåede til dremmel-slebne knaster :D


Der skal ik grines køre selv med 286 grader lavet på den måde... Måske derfor den kun smider 105 hk når den skal lave 140 hk? :D


Ok ?, hvornår har du skiftet knaster ?, så er det måske derfor den er gået fra 204hk ned til 105 hk. :grin:


Sorry ja det rigtigt, det var 285 grader, men da det er dig der har lavet den er jeg rimilig sikker på den er lavet med den dremmel...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#19 Indlæg af ae86 »

klyfax skrev:
Finn T Pedersen skrev:
klyfax skrev:
Runesm skrev:Hahaha :D
Må nok sige at jeg grinte lidt for mig selv da jeg nåede til dremmel-slebne knaster :D


Der skal ik grines køre selv med 286 grader lavet på den måde... Måske derfor den kun smider 105 hk når den skal lave 140 hk? :D


Ok ?, hvornår har du skiftet knaster ?, så er det måske derfor den er gået fra 204hk ned til 105 hk. :grin:


Sorry ja det rigtigt, det var 285 grader, men da det er dig der har lavet den er jeg rimilig sikker på den er lavet med den dremmel...


De er med (kineser)garenti lavet med et eller andet kina plagiat af en dremel (premel eller en rdemel) hvis det er kineser finn der har lavet dem

:gnaek:
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#20 Indlæg af K-FINN »

:grin:
Tror bo bliver sur hvis du kalder ham en kineser..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar