Side 2 af 3

: 23 jun 2008, 22:36
af HenrikGM
HSJ skrev:Den er født med turbo fra fabrikken.... :rock:


Det kan jeg forsikre dig for at det IKKE er. :!:

Volvo 240Turbo er med en B21ET motor, dvs 2,1liter, og mekanisk bensinindsprøjtning. Sidste aftapning kom sommeren -84.

Den bil du sælger er født som sugemotor, med en B230(sikkert en A-motor).
Bilen har så fået EFTERMONTERET et turbokit, bestående bla af volvos trykkarburator. Intercooleren er uoriginal, men oprindeligt fulgte der een med sættet. Bla er stempler enten skiftet, eller neddrejet(årgangsbestemt) som en del af dette kit.

Volvos sæt til eftermontering har et tolddokument der bekræfter at eftermonteringen af turbo "ikker medfører forøget afgift, uanset effektforøgelsen". I dokumentet opgives effektforøgelsen til "over 40%".
Samtidigt findes der et dokument der siger ok for 220hk i den karrosse.

Bilen er født med 104, 109, 112, eller 116hk altafhængig af hvad der står i manualen(!!), og kan således lovligt øges til 220hk, eller sagt med andre ord +100% effektforøgelse.

Enkelte af disse er lavet af forhandleren "i prisen", men kun som eftermontering. T&S accepterede IKKE at bilen blev opmonteret som "ny", så derfor har de alle kørt m,indst 2500km før turbosættet blev monteret, ihvertfald officielt.

I store træk kan denne bil synes med hvilken somhelst turbomotor der ikke yder mere end 220hk, og ikke dumper på CO til syn.

Den originale 240Turbo har det på samme måde, dog kan det næsten ikke lade sig gøre at få så meget CO at den KAN dumpe....

Alt i alt en meget interessant bil for en tryktuner der gerne vil være i fred for politiet....

: 23 jun 2008, 23:32
af HSJ
HenrikGM skrev:
HSJ skrev:Den er født med turbo fra fabrikken.... :rock:


Det kan jeg forsikre dig for at det IKKE er. :!:

Volvo 240Turbo er med en B21ET motor, dvs 2,1liter, og mekanisk bensinindsprøjtning. Sidste aftapning kom sommeren -84.

Den bil du sælger er født som sugemotor, med en B230(sikkert en A-motor).
Bilen har så fået EFTERMONTERET et turbokit, bestående bla af volvos trykkarburator. Intercooleren er uoriginal, men oprindeligt fulgte der een med sættet. Bla er stempler enten skiftet, eller neddrejet(årgangsbestemt) som en del af dette kit.

Volvos sæt til eftermontering har et tolddokument der bekræfter at eftermonteringen af turbo "ikker medfører forøget afgift, uanset effektforøgelsen". I dokumentet opgives effektforøgelsen til "over 40%".
Samtidigt findes der et dokument der siger ok for 220hk i den karrosse.

Bilen er født med 104, 109, 112, eller 116hk altafhængig af hvad der står i manualen(!!), og kan således lovligt øges til 220hk, eller sagt med andre ord +100% effektforøgelse.

Enkelte af disse er lavet af forhandleren "i prisen", men kun som eftermontering. T&S accepterede IKKE at bilen blev opmonteret som "ny", så derfor har de alle kørt m,indst 2500km før turbosættet blev monteret, ihvertfald officielt.

I store træk kan denne bil synes med hvilken somhelst turbomotor der ikke yder mere end 220hk, og ikke dumper på CO til syn.

Den originale 240Turbo har det på samme måde, dog kan det næsten ikke lade sig gøre at få så meget CO at den KAN dumpe....

Alt i alt en meget interessant bil for en tryktuner der gerne vil være i fred for politiet....


Så meget ved Jeg ikke om Volvo'er.. :reading: Men da Jeg bestilte stumper ved Autohuset Vestergaard, var den da reg. som 240 Turbo med 143hk/231nm på stelnr. :wink:

: 24 jun 2008, 14:09
af HenrikGM
HSJ skrev:[Så meget ved Jeg ikke om Volvo'er.. :reading: Men da Jeg bestilte stumper ved Autohuset Vestergaard, var den da reg. som 240 Turbo med 143hk/231nm på stelnr. :wink:


dvs det faktisk står i papirerne på bilen at den er med turbo, og endda med ydelse.
Ikke så tit man ser eftermonterede turbosæt skrevet i papirerne med ydelse!

Håber du får den solgt.

: 24 jun 2008, 20:29
af HSJ
HenrikGM skrev:
HSJ skrev:[Så meget ved Jeg ikke om Volvo'er.. :reading: Men da Jeg bestilte stumper ved Autohuset Vestergaard, var den da reg. som 240 Turbo med 143hk/231nm på stelnr. :wink:


dvs det faktisk står i papirerne på bilen at den er med turbo, og endda med ydelse.
Ikke så tit man ser eftermonterede turbosæt skrevet i papirerne med ydelse!

Håber du får den solgt.


Nej, jeg siger IKKE at det står i papirene, men at Volvo ud fra stelnr. kan sige at det er en B230AT... :up:

På opfordring laver jeg det om til : HBO 10000 Dkr

: 26 jun 2008, 07:36
af lqs
er du ikke kommet til at trykke for mange gange på den der O knap?

: 26 jun 2008, 17:52
af HSJ
He he.. :lol: Nej, det er vist billigt nok, en 960'er kunne i sin tid koste 3 gange så meget.... :shock:

: 28 jun 2008, 14:42
af Runesm
Henrik - yderst spændene læsning! Har du noget link gemt til disse dokumenter?

: 25 jul 2008, 00:20
af HSJ
Så må Jeg jo sænke mindsteprisen til 8000,-.... :cry: :cry: Den er faktisk ret fin...

: 27 jul 2008, 22:02
af 2fat2fly
HSJ skrev:Så må Jeg jo sænke mindsteprisen til 8000,-.... :cry: :cry: Den er faktisk ret fin...

Er der træk på den ?

: 28 jul 2008, 23:20
af HSJ
Jep... der er træk på :up: