S: Volvo 240 Turbo B230AT NYSYNET D. 17/6 2008 SOLGT !!

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

HSJ skrev:Den er født med turbo fra fabrikken.... :rock:


Det kan jeg forsikre dig for at det IKKE er. :!:

Volvo 240Turbo er med en B21ET motor, dvs 2,1liter, og mekanisk bensinindsprøjtning. Sidste aftapning kom sommeren -84.

Den bil du sælger er født som sugemotor, med en B230(sikkert en A-motor).
Bilen har så fået EFTERMONTERET et turbokit, bestående bla af volvos trykkarburator. Intercooleren er uoriginal, men oprindeligt fulgte der een med sættet. Bla er stempler enten skiftet, eller neddrejet(årgangsbestemt) som en del af dette kit.

Volvos sæt til eftermontering har et tolddokument der bekræfter at eftermonteringen af turbo "ikker medfører forøget afgift, uanset effektforøgelsen". I dokumentet opgives effektforøgelsen til "over 40%".
Samtidigt findes der et dokument der siger ok for 220hk i den karrosse.

Bilen er født med 104, 109, 112, eller 116hk altafhængig af hvad der står i manualen(!!), og kan således lovligt øges til 220hk, eller sagt med andre ord +100% effektforøgelse.

Enkelte af disse er lavet af forhandleren "i prisen", men kun som eftermontering. T&S accepterede IKKE at bilen blev opmonteret som "ny", så derfor har de alle kørt m,indst 2500km før turbosættet blev monteret, ihvertfald officielt.

I store træk kan denne bil synes med hvilken somhelst turbomotor der ikke yder mere end 220hk, og ikke dumper på CO til syn.

Den originale 240Turbo har det på samme måde, dog kan det næsten ikke lade sig gøre at få så meget CO at den KAN dumpe....

Alt i alt en meget interessant bil for en tryktuner der gerne vil være i fred for politiet....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
HSJ
Medlem
Indlæg: 130
Tilmeldt: 02 jun 2006, 18:21
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#12 Indlæg af HSJ »

HenrikGM skrev:
HSJ skrev:Den er født med turbo fra fabrikken.... :rock:


Det kan jeg forsikre dig for at det IKKE er. :!:

Volvo 240Turbo er med en B21ET motor, dvs 2,1liter, og mekanisk bensinindsprøjtning. Sidste aftapning kom sommeren -84.

Den bil du sælger er født som sugemotor, med en B230(sikkert en A-motor).
Bilen har så fået EFTERMONTERET et turbokit, bestående bla af volvos trykkarburator. Intercooleren er uoriginal, men oprindeligt fulgte der een med sættet. Bla er stempler enten skiftet, eller neddrejet(årgangsbestemt) som en del af dette kit.

Volvos sæt til eftermontering har et tolddokument der bekræfter at eftermonteringen af turbo "ikker medfører forøget afgift, uanset effektforøgelsen". I dokumentet opgives effektforøgelsen til "over 40%".
Samtidigt findes der et dokument der siger ok for 220hk i den karrosse.

Bilen er født med 104, 109, 112, eller 116hk altafhængig af hvad der står i manualen(!!), og kan således lovligt øges til 220hk, eller sagt med andre ord +100% effektforøgelse.

Enkelte af disse er lavet af forhandleren "i prisen", men kun som eftermontering. T&S accepterede IKKE at bilen blev opmonteret som "ny", så derfor har de alle kørt m,indst 2500km før turbosættet blev monteret, ihvertfald officielt.

I store træk kan denne bil synes med hvilken somhelst turbomotor der ikke yder mere end 220hk, og ikke dumper på CO til syn.

Den originale 240Turbo har det på samme måde, dog kan det næsten ikke lade sig gøre at få så meget CO at den KAN dumpe....

Alt i alt en meget interessant bil for en tryktuner der gerne vil være i fred for politiet....


Så meget ved Jeg ikke om Volvo'er.. :reading: Men da Jeg bestilte stumper ved Autohuset Vestergaard, var den da reg. som 240 Turbo med 143hk/231nm på stelnr. :wink:
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

HSJ skrev:[Så meget ved Jeg ikke om Volvo'er.. :reading: Men da Jeg bestilte stumper ved Autohuset Vestergaard, var den da reg. som 240 Turbo med 143hk/231nm på stelnr. :wink:


dvs det faktisk står i papirerne på bilen at den er med turbo, og endda med ydelse.
Ikke så tit man ser eftermonterede turbosæt skrevet i papirerne med ydelse!

Håber du får den solgt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
HSJ
Medlem
Indlæg: 130
Tilmeldt: 02 jun 2006, 18:21
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#14 Indlæg af HSJ »

HenrikGM skrev:
HSJ skrev:[Så meget ved Jeg ikke om Volvo'er.. :reading: Men da Jeg bestilte stumper ved Autohuset Vestergaard, var den da reg. som 240 Turbo med 143hk/231nm på stelnr. :wink:


dvs det faktisk står i papirerne på bilen at den er med turbo, og endda med ydelse.
Ikke så tit man ser eftermonterede turbosæt skrevet i papirerne med ydelse!

Håber du får den solgt.


Nej, jeg siger IKKE at det står i papirene, men at Volvo ud fra stelnr. kan sige at det er en B230AT... :up:

På opfordring laver jeg det om til : HBO 10000 Dkr
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#15 Indlæg af lqs »

er du ikke kommet til at trykke for mange gange på den der O knap?
Brugeravatar
HSJ
Medlem
Indlæg: 130
Tilmeldt: 02 jun 2006, 18:21
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#16 Indlæg af HSJ »

He he.. :lol: Nej, det er vist billigt nok, en 960'er kunne i sin tid koste 3 gange så meget.... :shock:
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#17 Indlæg af Runesm »

Henrik - yderst spændene læsning! Har du noget link gemt til disse dokumenter?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
HSJ
Medlem
Indlæg: 130
Tilmeldt: 02 jun 2006, 18:21
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#18 Indlæg af HSJ »

Så må Jeg jo sænke mindsteprisen til 8000,-.... :cry: :cry: Den er faktisk ret fin...
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#19 Indlæg af 2fat2fly »

HSJ skrev:Så må Jeg jo sænke mindsteprisen til 8000,-.... :cry: :cry: Den er faktisk ret fin...

Er der træk på den ?
Brugeravatar
HSJ
Medlem
Indlæg: 130
Tilmeldt: 02 jun 2006, 18:21
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#20 Indlæg af HSJ »

Jep... der er træk på :up:
Besvar