Whosa skrev:Der er ingen effekt i at sprøjte vand på ICén. Hvis du skal have effekt ud af det skal det være meget koldt, og en beholder der sidder i motorrummet med almindelig vand i vil følge motorens temp, så du kommer til at sprøjte lunken/varm vand ind på ic som du gerne vil have til at blive koldere. Som jeg ser det er der kun 2 løsninger , større IC eller vandindsprøjtning .
subaru har brugt det så der er noget at hente.
Hvis ikke du kører leman tror jeg ikke dit overrislingsvand bliver varmt...-hvor varmt er dit sprinklervæske?? vand er meget energi krævende at varme op.
Har selv en GTD, uden intercooler. Jeg har pillet slangen af til actuatoren, blændet den der lille overtryksventil af, og skruet så meget på pumpen som motoren tillader ( så den falder i omd, når jeg slipper gassen )
Har kørt med det i 6 måneder og den virker stadig fint. ( ved ikke om jeg er heldig, eller motoren er go )
Hvis ikke det kommer til at koste dig noget, så byg da det IC oversprøjtning.
Et bukket kobber rør hvor du saver 5-6 huller i som er så små at vandet forstøver, og en sprintkler pumpe.
Så har du da prøvet på egen krop om det virker, og så tag et par billeder og læg dem op på siden og forklar dine erfaringer.
Det er noget andet hvis du skal til at bygge, svejse og skære i den bil, så er det meget godt at være helt sikker på hvad du laver, men det her er jo noget som kan pilles af i en håndevending.
Mvh
Johan
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Lav det da som en rigtig vand/luft intercooler.
Når man montere IC på gamle vw type1'ere har man samme problem med manglende airflow til IC'en eftersom motoren ligge bag i bilen. De fleste vælger derfor at lave en vand/luft IC istedet.