Side 2 af 4

: 11 aug 2007, 09:45
af Ravnen

: 11 aug 2007, 09:49
af Ravnen
Eller hvad med den her, og husk Holden = Opel = den evige anti performer.
http://www.youtube.com/watch?v=8Xzn6k9q ... ed&search=

: 11 aug 2007, 10:30
af Ravnen

: 11 aug 2007, 22:29
af Ravnen
Mere Capri, og den her sparker røv..
http://www.youtube.com/watch?v=6uSZkFt2eFE

: 11 aug 2007, 23:26
af K-FINN
Tinasmartin skrev:Ja Ravnen der kan du se folk er nogle gange uvidende ignoranter forblændet af plastik-fantastike toyota'er uden indhold og ligesindet Tupperware suzuki'er de sammenligner ikke biler på et alm. fair plan og tror at fordi en Ford har været med i en race serie så må den da kunne sluge alt på jorden... men i en BTCC mondeo ligger der grundet regelsættet en 2L V6 sugemotor og NEJ DEN ER IKKE LIGE SÅ HURTIG SOM STORE JAPANSKE TURBO BILER Til gengæld har den personlighed og indhold

Billede


Personlighed og indhold, wahahahahahaha ja det siger man selvfølgelig bare til modstanderen efter de 402m...

: 12 aug 2007, 12:45
af Ravnen
Nu kunne vi jo prøve at invitere en toyota riskoger med 1000 fantastiske heste til at køre noget hillclimb, som de viste videoklip handlede om, og se om træerene gror ind i HKS himlen, eller om den smarte Københavner bag rettet "gror" ind i træerne..

Desuden henviste jeg ikke til videoerne fordi der var ved at blive lavet en verdensrekord (dem har Ford rigeligt af i forvejen), men fordi det er rart at se BTCC biler i action, efter min opfattelse de fedeste racerbiler der nogensinde har kørt.

Vader out

: 12 aug 2007, 13:32
af møffe
man skal vel bare kikke på en BDA maskine og kikke på toyotas TwinCam maskine... fords/cosworts kom først...

: 12 aug 2007, 14:06
af Wildert
møffe skrev:man skal vel bare kikke på en DBA maskine og kikke på toyotas TwinCam maskine... fords/cosworts kom først...


Du mener vel en BDA ik'? Men skulle vi så ikke kigge på hvor Ford "fik" ideen fra? Lotus havde immervæk forsynet Ford med DOHC-kværne i årevis inden Ford mente det blev et problem for dem at det var en Lotus-kværn der vandt de forskellige racerløb for dem :-).

Hvor Lotus evt. har fået deres inspiration fra ved jeg ikke - men det er vel for såvidt også pænt ligegyldigt - der er næppe en bilfabrikant der i nyere tid er kommet først med en eller anden ide - de fleste flyvemaskiner har allerede omkring WW1 haft meget af den teknologi som vi i bilsammenhæng stadig betragter som en smule avanceret og banebrydende idag.

: 12 aug 2007, 14:39
af K-FINN
Ravnen skrev:Nu kunne vi jo prøve at invitere en toyota riskoger med 1000 fantastiske heste til at køre noget hillclimb, som de viste videoklip handlede om, og se om træerene gror ind i HKS himlen, eller om den smarte Københavner bag rettet "gror" ind i træerne..

Desuden henviste jeg ikke til videoerne fordi der var ved at blive lavet en verdensrekord (dem har Ford rigeligt af i forvejen), men fordi det er rart at se BTCC biler i action, efter min opfattelse de fedeste racerbiler der nogensinde har kørt.

Vader out


Regnede bare med vi på tværs af mærker gassede hinanden lidt, :?
Åbenbart ikke, så undskylder da hvis jeg har trådt på nogle ford tæer..

: 12 aug 2007, 15:02
af møffe
Wildert skrev:
møffe skrev:man skal vel bare kikke på en DBA maskine og kikke på toyotas TwinCam maskine... fords/cosworts kom først...


Du mener vel en BDA ik'? Men skulle vi så ikke kigge på hvor Ford "fik" ideen fra? Lotus havde immervæk forsynet Ford med DOHC-kværne i årevis inden Ford mente det blev et problem for dem at det var en Lotus-kværn der vandt de forskellige racerløb for dem :-).

Hvor Lotus evt. har fået deres inspiration fra ved jeg ikke - men det er vel for såvidt også pænt ligegyldigt - der er næppe en bilfabrikant der i nyere tid er kommet først med en eller anden ide - de fleste flyvemaskiner har allerede omkring WW1 haft meget af den teknologi som vi i bilsammenhæng stadig betragter som en smule avanceret og banebrydende idag.
"RETTET" har nok brugt for meget tid på Den-Blå-Avis :grr: det er cosworth der lavede den maskine i samarbejde med ford. så ingen lotus ting her. den du tænker på er nok den meget indvilkede (mange kæder og dibedutter) 1,6 der ligger i en lotus cortina(8v). 16V maskiner er så vidt jeg husker noget cosworth(inden de blev opkøbt) havde på deres samvittighed. og da de fik succes så begyndte 16V eventyret for alle virksomheder. at der så senere er kommet 5V/cyl maskiner mon ikke det er noget ferarri/VW/toyota noget.