duckstar skrev:John, det Densorør svarer til BCPR8EVX-11 fra NGK.
Er det samme tal som dem du kører med nu?
Hov, så lige at ja det er også 8 du kører med før. Jeg tror du skal have en grad koldere ligesom mig..
Ja, de svarer til dem jeg kører med nu, så nu vil det vise sig om du har ret.. Det håber jeg for en gang skyld ikke at du har, for så har jeg lige smidt 800 kroner i lokummet
Jeg trækker det med gradetallet i mig igen.. du kører med tallet 6 originalt, så 8 bør være OK til din applikation. Jeg kører dog med 8 standard og 9 nu og dine symptomer lyder nøjagtigt som dem jeg havde før jeg skiftet til iridium og tallet 9.
duckstar skrev:Jeg trækker det med gradetallet i mig igen.. du kører med tallet 6 originalt, så 8 bør være OK til din applikation. Jeg kører dog med 8 standard og 9 nu og dine symptomer lyder nøjagtigt som dem jeg havde før jeg skiftet til iridium og tallet 9.
Appopro Iridium rør er der nogle kloge mennesker i branchen der mener at det er det eneste rigtige til turbo motorer i forhold til platin rør, som er bedre til N/A tuning, hvorfor ved jeg ikke, en ting ved jeg dog, og det er at platin er et bøsse metal i forhold til iridium mht. til temp bestandighed.
Senest rettet af Ravnen 07 aug 2007, 14:00, rettet i alt 1 gang.
corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Ravnen skrev:Appopro Iridium rør er der nogle kloge mennesker i branchen der mener at det er det eneste rigtige til turbo motorer i forhold til platin rør, som er bedre til N/A tuning, hvorfor ved jeg ikke, en ting ved jeg dog, og det er at platin er et bøsse metal iforhold til iridium mht. til temp bestandighed.
Smeltepunktet for platin er 1768 grader celcius - for iridium 2453. Selve hårdheden af metallet er 8 gange stærkere end platin.
Jeg tror dog ikke smeltepunktet har noget at sige i den henseende. Så vidt jeg ved har Johns rør igen synlige tegn på skader. Det er derfor jeg råber så højt om gradetal her..
John det er jo det jeg siger. Min blanding er jo også fed efter foreskrifterne, og mine standardrør kunne ikke tænde den fede blanding. Jeg kan ikke se hvorfor din blanding skulle være forkert når der intet er ændret ift. da elastikken lå i Jimmy's slæde.
Jeg tror umiddelbart det der har løst det sammenlignelige problem for mig, er at iridium kræver meget mindre "spark jump". Det hjalp jo at lave 0,2 mm mindre elektrodeafstand på mine standardrør, og da kunne gnisten godt springe men gav dårligere tomgang.
Faktisk skrives der om at der kræves så meget som 5 kV mindre end ved platinrør! Det må om noget gøre det lettere for gnisten at springe..
Mit gæt er altså stadig at enten løser iridium dit problem eller også skal du forsøge med kortere elektrodeafstand (ville foretrække det første) og prøve med gradetal 9.
duckstar skrev:John det er jo det jeg siger. Min blanding er jo også fed efter foreskrifterne, og mine standardrør kunne ikke tænde den fede blanding. Jeg kan ikke se hvorfor din blanding skulle være forkert når der intet er ændret ift. da elastikken lå i Jimmy's slæde.
Der er jo sat et mindre spjæld på end det Jimmy kørte med, men om det har noget at sige, det ved jeg ikke.
Resten af det du skriver har jeg svært ved at være uenig i, men min motor kører ikke bare fedt, den kører meget fedt. AFR-uret viser helt ned til 10.5 under tryk og 12.5-12.8 stykker ved dellast..
Jeg justerede på gasspjældspotentiometeret i går og det hjalp lidt, men ikke meget, men det hjalp også lidt på hvordan den reagerer på fuel-cutoff..