Iridium tændrør?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#11 Indlæg af John Sahl »

duckstar skrev:John, det Densorør svarer til BCPR8EVX-11 fra NGK.

Er det samme tal som dem du kører med nu?

Hov, så lige at ja det er også 8 du kører med før. Jeg tror du skal have en grad koldere ligesom mig..


Ja, de svarer til dem jeg kører med nu, så nu vil det vise sig om du har ret.. Det håber jeg for en gang skyld ikke at du har, for så har jeg lige smidt 800 kroner i lokummet ;-)

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#12 Indlæg af duckstar »

Gav du 800 kroner for 4 iridiumrør?
Vh. Anders
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#13 Indlæg af John Sahl »

duckstar skrev:Gav du 800 kroner for 4 iridiumrør?


796 med porto, efterkravsgebyr og dankortgebyr. Denso'erne er dyrere end NGK'erne efter hvad jeg har set andre steder.

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#14 Indlæg af duckstar »

Jeg trækker det med gradetallet i mig igen.. du kører med tallet 6 originalt, så 8 bør være OK til din applikation. Jeg kører dog med 8 standard og 9 nu og dine symptomer lyder nøjagtigt som dem jeg havde før jeg skiftet til iridium og tallet 9.
Vh. Anders
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#15 Indlæg af John Sahl »

duckstar skrev:Jeg trækker det med gradetallet i mig igen.. du kører med tallet 6 originalt, så 8 bør være OK til din applikation. Jeg kører dog med 8 standard og 9 nu og dine symptomer lyder nøjagtigt som dem jeg havde før jeg skiftet til iridium og tallet 9.


Nu må du godt få ret ;-)

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#16 Indlæg af Ravnen »

Appopro Iridium rør er der nogle kloge mennesker i branchen der mener at det er det eneste rigtige til turbo motorer i forhold til platin rør, som er bedre til N/A tuning, hvorfor ved jeg ikke, en ting ved jeg dog, og det er at platin er et bøsse metal i forhold til iridium mht. til temp bestandighed.
Senest rettet af Ravnen 07 aug 2007, 14:00, rettet i alt 1 gang.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#17 Indlæg af duckstar »

Ravnen skrev:Appopro Iridium rør er der nogle kloge mennesker i branchen der mener at det er det eneste rigtige til turbo motorer i forhold til platin rør, som er bedre til N/A tuning, hvorfor ved jeg ikke, en ting ved jeg dog, og det er at platin er et bøsse metal iforhold til iridium mht. til temp bestandighed.


Smeltepunktet for platin er 1768 grader celcius - for iridium 2453. Selve hårdheden af metallet er 8 gange stærkere end platin.

Jeg tror dog ikke smeltepunktet har noget at sige i den henseende. Så vidt jeg ved har Johns rør igen synlige tegn på skader. Det er derfor jeg råber så højt om gradetal her..
Vh. Anders
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#18 Indlæg af John Sahl »

Der er ingen synlige tegn på skader på rørene, de er bare sorte og tænder ikke som de skal når der kommer tryk og omdrejninger på.

Men lortet kører jo også med en temmelig fed blanding indtil videre, så jeg er ret spændt på hvad der sker på lørdag når den bliver rettet lidt til..

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#19 Indlæg af duckstar »

John det er jo det jeg siger. Min blanding er jo også fed efter foreskrifterne, og mine standardrør kunne ikke tænde den fede blanding. Jeg kan ikke se hvorfor din blanding skulle være forkert når der intet er ændret ift. da elastikken lå i Jimmy's slæde.

Jeg tror umiddelbart det der har løst det sammenlignelige problem for mig, er at iridium kræver meget mindre "spark jump". Det hjalp jo at lave 0,2 mm mindre elektrodeafstand på mine standardrør, og da kunne gnisten godt springe men gav dårligere tomgang.

Faktisk skrives der om at der kræves så meget som 5 kV mindre end ved platinrør! Det må om noget gøre det lettere for gnisten at springe..

Mit gæt er altså stadig at enten løser iridium dit problem eller også skal du forsøge med kortere elektrodeafstand (ville foretrække det første) og prøve med gradetal 9.
Vh. Anders
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#20 Indlæg af John Sahl »

duckstar skrev:John det er jo det jeg siger. Min blanding er jo også fed efter foreskrifterne, og mine standardrør kunne ikke tænde den fede blanding. Jeg kan ikke se hvorfor din blanding skulle være forkert når der intet er ændret ift. da elastikken lå i Jimmy's slæde.


Der er jo sat et mindre spjæld på end det Jimmy kørte med, men om det har noget at sige, det ved jeg ikke.

Resten af det du skriver har jeg svært ved at være uenig i, men min motor kører ikke bare fedt, den kører meget fedt. AFR-uret viser helt ned til 10.5 under tryk og 12.5-12.8 stykker ved dellast..

Jeg justerede på gasspjældspotentiometeret i går og det hjalp lidt, men ikke meget, men det hjalp også lidt på hvordan den reagerer på fuel-cutoff..

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Besvar