Måling af olietryk - blokering af turbo?
Redaktør: Moderatorer
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvilken olie kørere du med og stemmer den overens med den olie der anbefales til motoren, her tænker jeg sae værdien.
Umiddelbart lyder tryk forskellen ikke alarmerende, det er kun de lave tryk du har der er mistænkelige.
Men det kan måske afhjælpes med en tykkere olie.
MVH
Morten
Umiddelbart lyder tryk forskellen ikke alarmerende, det er kun de lave tryk du har der er mistænkelige.
Men det kan måske afhjælpes med en tykkere olie.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvad er temperaturen på den olie (hvis du har monteret måle grej)...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Lerup
- Senior Medlem
- Indlæg: 289
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
T-nøgle fra et 1/4 sæt evt. m. forlænger, en gummislange der passer ud over indsugningen m. 2 huller til T-nøglen, et spændebånd og en rulle Gaffa....
Husk at blokere wastegaten i åben stilling
Vader out....
Husk at blokere wastegaten i åben stilling
Vader out....
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Et stykke gummi slange kan også gøre det, hvis det bliver smidt i turbine siden...
Nu køre jeg også med 0.1-0.5 bars olietryk (Siger uret) i tomgang med 90 graders varm olie. Og indtil videre har den nok stået flere timer i tomgang med varm olie, og der er ingen skader i nu.
Og så længe der er olietryk, så er der mere olie, en hvad motoren skal bruge, og så er jeg tilfreds... Pjeler dog også at køre med 1200 rpm i tomgang, der går den bedst pga. knasten og så er der permanent 0.5 bars tryk. Lige nu køre den med 900-1200 rpm.
Hvor måler du i øvrigt olietrykket?
Nu køre jeg også med 0.1-0.5 bars olietryk (Siger uret) i tomgang med 90 graders varm olie. Og indtil videre har den nok stået flere timer i tomgang med varm olie, og der er ingen skader i nu.
Og så længe der er olietryk, så er der mere olie, en hvad motoren skal bruge, og så er jeg tilfreds... Pjeler dog også at køre med 1200 rpm i tomgang, der går den bedst pga. knasten og så er der permanent 0.5 bars tryk. Lige nu køre den med 900-1200 rpm.
Hvor måler du i øvrigt olietrykket?
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
ae86 skrev:klyfax skrev:Et stykke gummi slange kan også gøre det, hvis det bliver smidt i turbine siden...
Du mener vel Kompressor siden ???
Hvis du smider et stykke gummi ind i selve turbinen skal det da være lavet af noget super termo teflon gummi der kan klare op imod 1000 grader
HAHAHAHAHAHAHAHA Ja det går sku nok galt, ja jeg mener kompressor siden... Kvaje bajer her fra
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
Hvad tryk havde den egenligt med varm olie før problemet opstod? Synes det måske kunne være en interessant oplysning. At trykket falder noget når den blive varm er jo helt normalt og ganske naturligt eftersom olien jo bliver betydeligt tyndere ved driftstemperatur end som kold. Det kunne måske også hjælpe på fejlfindingen at vide om den er meget eller kun lidt ved siden af hvad Mazda foreskriver som normalt.
Har sådan en motor et sugerør på oliepumpen som eventuelt kunne være lidt utæt i en samling?
Har sådan en motor et sugerør på oliepumpen som eventuelt kunne være lidt utæt i en samling?